C-kay Skrevet Oktober 10, 2016 Share Skrevet Oktober 10, 2016 Hei! Eg har en BMW e60 (520i) Fikk opp en feil mld.: Engine fault: High engine loads may damage catalyctic converter. Eg har byttet coil og alle tennplugger, og fortsatt gikk den ikkje som den skulle. Leverte bilen inn på diagnose, der de fant ut at det ikkje er kompresjon på ene sylideren. Verksted hadde ikkje tid til å undersøke mer når eg hadde den inne. Fikk et tips om at det kunne være veivhusfilteret som var tett. Eg kjente at det var et lite vakuum når eg la handa over oljepåfyllingslokket mens motoren gikk. Tror dere at da kan være dette som gjør at det ikkje er kompresjon på ene sylideren? Eller kan det være toppdekselpakning? Er det noen har vært borti dette problemet? Eg vurdere å få skiftet motor. Pris rundt 25-30K for motor og bytte. Men om det er en enkel sak å fikse, så ønsker eg ikkje å bruke så mye penger på motorbytte akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 10, 2016 Share Skrevet Oktober 10, 2016 Veivhusventilasjonen bør uansett byttes, da dette er et problem på M54 (du skriver ikke hvilken modell bilen er) ..antar. Ville nok ha feilsøk litt mer før en tenker på motorbytte, dette kan være en enkel sak å fikse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 11, 2016 Share Skrevet Oktober 11, 2016 Veivhusfilter påvirker ikke kompresjonen på en eller flere sylindre. En slik feil skyldes mer alvorlige ting som toppakning, utette ventiler, slitte/utette stempelringer, sprekt sylinder eller topp osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå