Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Eg har en BMW e60 (520i)

Fikk opp en feil mld.: Engine fault: High engine loads may damage catalyctic converter.

Eg har byttet coil og alle tennplugger, og fortsatt gikk den ikkje som den skulle.

Leverte bilen inn på diagnose, der de fant ut at det ikkje er kompresjon på ene sylideren. Verksted hadde ikkje tid til å undersøke mer når eg hadde den inne.

Fikk et tips om at det kunne være veivhusfilteret som var tett. Eg kjente at det var et lite vakuum når eg la handa over oljepåfyllingslokket mens motoren gikk. Tror dere at da kan være dette som gjør at det ikkje er kompresjon på ene sylideren?

Eller kan det være toppdekselpakning?

Er det noen har vært borti dette problemet?

Eg vurdere å få skiftet motor. Pris rundt 25-30K for motor og bytte. Men om det er en enkel sak å fikse, så ønsker eg ikkje å bruke så mye penger på motorbytte akkurat nå.   

Skrevet

Veivhusventilasjonen bør uansett byttes, da dette er et problem på M54 (du skriver ikke hvilken modell bilen er) ..antar.

Ville nok ha feilsøk litt mer før en tenker på motorbytte, dette kan være en enkel sak å fikse.

 

Skrevet

Veivhusfilter påvirker ikke kompresjonen på en eller flere sylindre.

En slik feil skyldes mer alvorlige ting som toppakning, utette ventiler, slitte/utette stempelringer, sprekt sylinder eller topp osv 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...