Gå til innhold

Intensivspylertanken min lekker rundt pumpa


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

All spylerveska lekker ut rundt pumpa på intensivtanken min (ganske så sikker på det er der, kan ikke være så mange andre plasser)..
Har bytta den gummi tettninga som sitter nedi der, men det har ikke fikset problemet.

Noen som har hatt samme problem?
Hvordan kan jeg løse dette? Et irriterende problem.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem på en e46 jeg hadde. Var sikker på det var o-ringen rundt pumpa som var synderen men det var faktisk selve pumpa. Den hadde sprekt innvendig. Rant ut av et lite hull på siden. Du kan prøve å ta ut pumpa å blåse i bunnen av den for å sjekke om det samme kan ha skjedd med din.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, men kom det ut, sånn det lukta spylarveske da? Det gjør det med meg skjønner du.. 

Men kanskje jeg skal ta ut hele tanken og fylle vann, så er det lettere og se etter lekkasje. Lukter  søtt i garasja når den har stått der og det er veske på tanken.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Har vært på tanken å smøre pskningstoff rundt pikken på pumpa før jeg trykker den nedi, sånn det blir tett rundt.. Men får se nærmere på det med tanken løs tror jeg.. 

Irriterer meg at den er der men ikke funker sånn den skal. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Alpejohn skrev:

Skjønner, men kom det ut, sånn det lukta spylarveske da? Det gjør det med meg skjønner du.. 

Men kanskje jeg skal ta ut hele tanken og fylle vann, så er det lettere og se etter lekkasje. Lukter  søtt i garasja når den har stått der og det er veske på tanken.. :P

Nå skal det sies at det var på hovedtanken min det skjedde men er ho helt samme prinsipp. Om det kom ut ja. Rant ut mens jeg fylte på😅 Lakk ut ca her hvor 3 tallet er på bildet. 

IMG_5393.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka fort på pumpa i går, men tok den ikke ut eller noe.
Men når jeg snudde den, så var der en plass litt opp på "kroppen" på pumpa der det så ut som noe som hadde stivnet, eller rester av noe grønt.. Så jeg håper dette er avleiringer fra veska. Kunne absolutt se sånn ut!
Så jeg skal ta den ut å få sjekket skikkelig i dag håper jeg.

Men så mistenksomt ut! Så satser på det er dette som er problemet. Da kan jeg endelig få fiksa det.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg har lokalisert problemet. :) Ser nok ut til at det er pumpa som er problemet. Har tatt den ut og når jeg blåser inn i den og teater utløpet skummer det ut der jeg så den grønne flekken. Så det blir nok ny pumpe etter hvert. :)

 

IMAG0391.jpg

IMAG0394.jpg

 

Spot on gullsakar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er et kjent problem med disse pumpene. Tror det er en-veis ventil som skal slippe inn luft, men etterhvert blir denne slitt og du får en slik lekkasje.

Jeg endte selv med å kjøpe en ny pumpe. Det er anbefalt å kjøpe ny sil og tetning (del nr 4 ovenfor) mens du først er i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HansErik skrev:

Mener det er et kjent problem med disse pumpene. Tror det er en-veis ventil som skal slippe inn luft, men etterhvert blir denne slitt og du får en slik lekkasje.

Jeg endte selv med å kjøpe en ny pumpe. Det er anbefalt å kjøpe ny sil og tetning (del nr 4 ovenfor) mens du først er i gang :)

Hm.. Av og til den har blitt helt full av seg selv, at det av og til har rent over helt av seg selv.. Men lurer på om det var da ene spylerdysa mi var ødelagt og lakk tilbake. Den hadde dårlig trykk. 

Den silen med tettning bytta jeg for en stund siden da jeg trodde det var den som lakk. Så da trenger jeg bare pumpa. Men den er vel ganske dyr kan jeg tenke meg. :P

Endret av Alpejohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...