caebab Skrevet Oktober 13, 2016 Share Skrevet Oktober 13, 2016 Hei bimmers mennesker! Jeg har et lite eller stort problem med bilen min (e46 320i -99mod m52). Når jeg skal ut å kjøre med den så går den fint på tomgang, men med en gang jeg skal kjøre så vil den ikke høyere enn 2500 rpm og den napper og rykker om jeg slipper gassen. Har nettopp byttet innsugsbelg og innsprøytningsbelg og renset idle valve control. Prøvde å kjøre uten mafen tilkoblet og da jeg bilen som en drøm igjen. Dette betyr vel at MAFen er defekt? Er det bra for motoren, gjør det mye skade av å kjøre uten MAF tilkoblet noen km? Må nemlig komme meg til GS for å hente del om den er defekt Takker for all hjelp på forhånd. (Legger ved noen feilkoder jeg får) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 13, 2016 Share Skrevet Oktober 13, 2016 Sjekk først lambda evt kabler til lambda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caebab Skrevet Oktober 13, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2016 (endret) 5 minutter siden, Otis skrev: Sjekk først lambda evt kabler til lambda. Hvilken av de? Er det de som sitter i motorrommet, eller de ved eksosanlegget under? Og sjekker man de med multimeter, eller er det andre metoder? Endret Oktober 13, 2016 av caebab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 13, 2016 Share Skrevet Oktober 13, 2016 Den etter katalysator på bank 2. Dvs til sylinder 4-6. Usikker på måle metoden, men naboer sjekkes med ohm på multimeter og lambda også kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 13, 2016 Share Skrevet Oktober 13, 2016 http://www.ngkntk.co.uk/index.php/technical-centre/lambda-sensors/how-to-test-lambda-sensors/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå