bloobay Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 Gjelder bmw e87 2006 mod. Noen som har erfaring med å bytte ut en vanlig business HU med en professional HU. Tanken er å få telefon- og musikk via bluetooth, og selvfølgelig styring via multifunksjonsrattet. Ønsker innspill fra noen som har gjort dette eller kjenner prosessen, hvilke ekstra deler som må til og koding. Ingen synsing takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 Disse spillerene støtter i utgangspunktet ikke musikk via bluetooth. Selve spilleren er det bare til å bytte, videre kan det gjøres på forskjellige måter: - Kjøpe en spiller produsert frem til 2009. For og få handsfree og musikk via USB (som igjen kan gi deg musikk over bluetooth med en ekstradings) på denne må du montere en bluetooth-modul i tillegg, noe som krever at det må legges et kabelsett gjennom bilen og litt slikt. - Kjøpe en spiller produsert fra 2010. Disse får man kjøpt med innebygget bluetooth handsfree og USB (de finnes uten også, så vær obs på dette). Her kreves det ikke noe ekstra, utover mikrofon til handsfree og USB-kontakten. Disse finner man også med DAB+ (må da være fra 2011 eller nyere) om du ønsker det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bloobay Skrevet Oktober 18, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2016 3 minutter siden, awt skrev: Disse spillerene støtter i utgangspunktet ikke musikk via bluetooth. Selve spilleren er det bare til å bytte, videre kan det gjøres på forskjellige måter: - Kjøpe en spiller produsert frem til 2009. For og få handsfree og musikk via USB (som igjen kan gi deg musikk over bluetooth med en ekstradings) på denne må du montere en bluetooth-modul i tillegg, noe som krever at det må legges et kabelsett gjennom bilen og litt slikt. - Kjøpe en spiller produsert fra 2010. Disse får man kjøpt med innebygget bluetooth handsfree og USB (de finnes uten også, så vær obs på dette). Her kreves det ikke noe ekstra, utover mikrofon til handsfree og USB-kontakten. Disse finner man også med DAB+ (må da være fra 2011 eller nyere) om du ønsker det. Så det enkleste er en spiller produsert fra 2010 og utover, så slipper man "ekstra BT- modul"? Passer da kontaktene i bilen med disse spillerene? Hvordan ser jeg forskjell på spiller med og spiller uten innebygget BT og USB? Leste en plass at disse bør/må kodes. Hva innebærer det? Hvis jeg bare ønsker USB og BT-handsfree, holder det med pro. spiller produsert før 2009 da? Takk for svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 - Ja. - Kontaktene passer. - Man ser ikke forskjell, man må enten stole på selger eller sjekke opp delenummer. - Disse må kodes for at de skal fungere med utstyret i din bil. Dette innbærer at noen må koble seg til med en datamaskin. - Spillere fra 2009 eller tidligere må ha bluetooth-modul uansett om man skal ha andre funksjoner enn aux. Spillere etter dette har dette innebygget i selve spilleren. Ingen av disse støtter streaming av musikk, men det er mulig via tredjepartsløsninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bloobay Skrevet Oktober 18, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2016 2 minutter siden, awt skrev: - Ja. - Kontaktene passer. - Man ser ikke forskjell, man må enten stole på selger eller sjekke opp delenummer. - Disse må kodes for at de skal fungere med utstyret i din bil. Dette innbærer at noen må koble seg til med en datamaskin. - Spillere fra 2009 eller tidligere må ha bluetooth-modul uansett om man skal ha andre funksjoner enn aux. Spillere etter dette har dette innebygget i selve spilleren. Ingen av disse støtter streaming av musikk, men det er mulig via tredjepartsløsninger. Takk for godt svar:) Vet du om man ser forskjell på spillerne prod. før 2009 og spillerne prod. etter 2010 eller må man være nøye med delenr også her? Har funnet denne: http://www.finndel.no/delinfo.aspx?dnr=523611&f=004&bk=061601&dk=1659&no=24®nr= Og, når det gjelder koding. Er dette noe som "kan gjøres selv" med en universal programvare/ universal- tester eller er det bare merkeverksted som kan gjøre dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 Jeg tror ikke man ser forskjell. Bilen den spilleren har stått i ble levert med USB i følge utstyrslisten, men spilleren har ikke kontakt for dette, så vil anta denne hadde seperat bluetooth/USB-modul (det er tydeligvis datoer som overlapper her). Spillere med innebygget USB har denne hvite kontakten bak: Man kan fint kode selv, men en universal leser gjør nok ikke jobben. Usikker på om et merkeverksted vil være villig til å gjøre dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bloobay Skrevet Oktober 18, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2016 Ok. Takk for hjelpen så langt. Skal ta turen innom merkeverksted og forhøre meg litt før jeg setter i gang med dette merker jeg. Oppdatering følger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 Den turen tror jeg du bare kan glemme først som sist, du får nok bare høre at dette ikke er mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bloobay Skrevet Oktober 18, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2016 Nå, awt skrev: Den turen tror jeg du bare kan glemme først som sist, du får nok bare høre at dette ikke er mulig. Ser ikke bort fra det, men man vet aldri. Er jeg heldig treffer jeg noen som faktisk er serviceinnstilte og løsningsorienterte. Er verdt et forsøk;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå