Gå til innhold

Måle felger på 3 delte


Twixer
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, skal bygge om acs type 1 felgene mine bak. Noen som vet hvor jeg skal måle diverse breddene på felgene, tønne og kanten ? 

Hvor i verden kan jeg kjøpe tønne og kant til felgene mine? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

offset1.gif

 

Hvilke specs har felgene dine nå da? med ACS på E36 kjører du 2" forran og 2,5" bak for "oem" stuk, 2,5" og 3" er gir grei stance, men krever valsing og dekkstrekk. 3" forran, og 3,5" bak så blir det bare flott, men da må du valse så mye at lakken trolig sprekker, og rimelig grei strekk.

felgenfuchs er grei å handle med, anbefaler radinox. Blankere og mindre vedlikehold.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9" foran og 10,5" bak, Står på 195-35R17 og 225-35R17

10,5" bak har to sprekker på tønner bak og ring kanten er slått skeiv trolig av en hjulbue i fortiden.

2,5" foran og 3" bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9" forran med 2,5" kant og 6,5" tønne, og 9,5" bak med 3" kant og 6,5" tønne er jo mye brukt. gjerne 8,5" forran med 2,5" kant og 6" tønne.

Bør ha 0,5" mere kant bak, ellers ser det ut som framfelgene stikker lengre ut enn bak.

 

Liker ikke noe breiere tønner enn 7" selv, blir fort tungsolgt siden mange får konflikt med bærebruer eller karroseriet når man kommer opp i store dimensjoner. Liker spessielt smale tønner forran, breie dekk = mere sporing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...