Gå til innhold

Bmw e46 DSC knappen får ikke skrudd av antispinn

Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har litt problemer med min e46 325xi 2001. Får ikke skrudd av dsc med knappen så lampe i instrument panelet lyser.(altså av)

Kan det være sikringen eller knappen? Når bilen skal startes lyser dsc lampe i panelet, men slokker når bilen er startet(så lampe virker)

Tror og håper det er sikringen, men vil høre med noen her som kanskje har hatt samme problem?

takker for svar

Endret av BmwChris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke helt sikker på om jeg forstod spørsmålet, men for å skru av DSC helt, så må man holde knappen inne i 5 sekunder til både antiskrens lampen og en gul lampe lyser ved håndbrekket. Litt usikker om man først må trykke engang og så holde inne, eller om det bare er å holde inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tennbrikket skrev:

ikke helt sikker på om jeg forstod spørsmålet, men for å skru av DSC helt, så må man holde knappen inne i 5 sekunder til både antiskrens lampen og en gul lampe lyser ved håndbrekket. Litt usikker om man først må trykke engang og så holde inne, eller om det bare er å holde inne.

Ble litt dårlig forklart, men rettet på nå/)

På tidligere e46,e39 har jeg kun trengt å trykke en gang på knappen for å skru av. Men vet man kan holde inne for å også koble ut abs. Men uansett hva så går det ikke skru av systemet. 

På nyere bmw biler må man holde inne knappen for å skru av antispinn og antiskrens helt. Men på de eldre skal det gå av med et trykk mener jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC må man hvert fall holde inne til 2 lamper begynner å lyse. Anti skrens også en gul lampe til. På tidligere preface e46 så hadde man vell kun anti spinn/ASC. Hvis jeg trykker engang på DSC knappen på min 02 modell e46 så tillater den litt hjulspinn, men hvis jeg holder knappen inne til alt av lamper lyser så er alt skrudd av.

Trykk engang til antiskrens lampa lyser. Hold deretter inne knappen til den andre gule lampa lyser. Så skal alt av elektronikk være avskrudd. 

http://s1185.photobucket.com/user/syonjones/media/IMG_1401_zps68132638.jpg.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...