sAlnes Skrevet November 15, 2016 Share Skrevet November 15, 2016 Hei, har en 528 som snart trenger nye skiver og klosser og tenkte i den forbindelse å oppgradere bremsene til noe litt større mtp. mulig effekt økning/motorbytte i fremtiden. Kan jo selfølgelig bare oppgradere til 540 bremser eller M5 for de passer jo rett på. Men tenkte det kunne vært kult å fått på noen e38 bremser om det lar seg gjøre. Har googlet litt og har funnet ut at de brembo kalipperne på e38 skal passe over med en adapter men vet ikke hvilke skiver jeg kan bruke. Har også vurdert 750 bremser men der vet jeg heller ikke om det passer eller hvilke skiver jeg eventuelt må bruke. Så jeg trenger litt tips og erfaringer. eventuelt andre bremser som kan passe som ikke er svindyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet November 15, 2016 Share Skrevet November 15, 2016 Skal du bruke E38 bremser på en E39, må man i alle fall bruke adapter. Vet ikke hvordan det går med godkjenning. Ellers er det jo greiere å sette på 540 bremser framme. 530d facelift og 530i fikk og samme dimensjon. Det er et skille i bremsene. Husker ikke om skillet er facelift eller ikke. Pass på og få tak i riktig type. Bak er det merkelig nok samme dimensjon fra 520 til 540. Har du sedan kan en få litt bedre effekt bak ved å montere kalippere fra Touring. De har 42 mm stempel i forhold til 40 mm på sedan. Samme skivene. Eller kjøpe M5 bremser. Da må bremseskjoldet bak og kanskje andre deler byttes for å bruke de bremsene. Eirik. E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet November 15, 2016 Forfatter Share Skrevet November 15, 2016 Takk for tips. så da kan jeg se vekk fra e38 så lenge det ikke finnes en god adapter. Og om det blir tull med godkjenning. Har noen touring kalippere fra en 520 så kan bruke de og skaffe meg fra 540 foran. Det blir vel det beste da uten ytterlige modifiseringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet November 17, 2016 Forfatter Share Skrevet November 17, 2016 Målte avstanden mellom festehullene på klaven til kalippern på e39 og der målte jeg 111-112mm. På denne trådenher har han målt 112mm mellom festehullene på 750 klaven. Noen som an bekrefte dette? http://www.bimmerboard.com/forums/posts/878041 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet November 17, 2016 Share Skrevet November 17, 2016 Jeg har hatt E38 750 bremser, og de har lik boltavstand som andre E38. Har ikke målene i hodet. Men E38 har minst avstand. Ca en cm mer har vi alt av E23,23 28 31,32,34,36 og 46 for å nevne en del. E39 har ca en cm større boltavstand enn disse. Jeg hadde selv brukt 750 kalipperne hvis de hadde passet på min ombygde 540. Jeg har 540 bremser framme og Touring kalippere bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet November 18, 2016 Forfatter Share Skrevet November 18, 2016 Ja takk for svar, da ser jeg nok vekk i fra 750 bremser selvom det hadde vært et spennende prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå