Aksfred Skrevet November 16, 2016 Share Skrevet November 16, 2016 Hei, Hadde bilen på EU godkjenning her for noen dager siden, den ble ikke godkjent grunner diverse ting men en av de var for høy avgass og at OBD viste "alvorlig" feil. Han sa ikke hvilke koder han fikk opp men han sa at motorlampen min burde lyst i dashbordet og det gjør den altså ikke. Den lyser heller ikke under Key on, engine off, prøvde nå i kveld å fremprovosere lys ved å dra ut kontakten til LMM, fremdeles ingen lys. Tok en instrument test og da kommer det lys på motorlampe, så det viser at det er strøm til lyset. Er det noen som har vært borti lignende? Jeg har bestilt den 20pin diagnosekontakten men den har ikke kommet enda så jeg får ikke lest av så mye feilkoder. Jeg har prøvd å lese feilkoder med OBD2 kontakt men der finner jeg nesten ingen moduler og de modulene jeg finner så er det ingen feil. Dette gjelder en 1998 modell E46 318i. Kan også nevne at bilen går helt fint, ingen fjusking eller noen ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet November 19, 2016 Share Skrevet November 19, 2016 (endret) På 98 modellen er vel ikke motorlampa i funksjon på europeisk solgte biler. Lampa er der, men ikke koblet til. Er ikke OBD2 på den. ( i USA har lampen vært i bruk fra 96, og fra ca 1999/2000 i europa ) Den vil likevel lyse under testen av panelet. Men at du ikke fikk utlevert kodene da dem først ble lest.....ikke bra service hvertfall. Du må nok få lest ut av systemet. Etter det kan vi hjelpe deg videre. Men som sagt, ikke noe galt med lampa i instrument panelet. Den er ikke koblet til på denne bilen. Endret November 19, 2016 av MrBrum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksfred Skrevet November 19, 2016 Forfatter Share Skrevet November 19, 2016 Den er ikke i funksjon nei, det var på en måte godt å høre. Begynte å lure på om det var DME det var noe i veien med. Spørte om det samme på e46fanatics og de konkluderte vel også der at lampen ikke var i bruk på tidlige europa modeller. Går vel kanskje ikke under OBDII den kontakten under rattet nei, men når jeg kobler til den 16 pin kontakten så kommer det kun opp 2 moduler, har bestilt overgang fra 16 pin til bmw 20 pin i håp om å få kontakt med flere moduler da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet November 20, 2016 Share Skrevet November 20, 2016 Hvis du har 20 pin under panseret så MÅ den brukes for å få kontakt med alle modulene i bilen. Men det må brukes et BMW kompatibelt system for å få kontakt. Ikke OBD2. OBD2 kontakten under rattet gir kontakt med bare 2 moduler så lenge du har 20 pins i motorrommet. Hvis bilen er utstyrt med kun 16 pin kontakten får du kontakt med alle moduler gjennom den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksfred Skrevet November 20, 2016 Forfatter Share Skrevet November 20, 2016 Diagnoseapparater jeg har fra før heter Autel MOT Pro, tror dette skal være BMW kompatibelt, finner det vertfall ut når kabelen ankommer. Men visst ikke så har jeg også bestilt BMW Scanner 1.4.0 og den funker vel uansett så lenge jeg har 16 til 20 pin adapter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet November 20, 2016 Share Skrevet November 20, 2016 8 timer siden, Aksfred skrev: Diagnoseapparater jeg har fra før heter Autel MOT Pro, tror dette skal være BMW kompatibelt, finner det vertfall ut når kabelen ankommer. Men visst ikke så har jeg også bestilt BMW Scanner 1.4.0 og den funker vel uansett så lenge jeg har 16 til 20 pin adapter? Ja, med 20 pin adapter vil BMW scanner virke. Autel kjenner jeg ikke detaljert til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå