al3x Skrevet November 18, 2016 Share Skrevet November 18, 2016 Hei! Noen som kan svare meg på om jeg kan bruke bmw scanner 1.4.0 med trådløs elm327 obdII tilkobling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet November 19, 2016 Share Skrevet November 19, 2016 (endret) Med BMW Scanner 1.4.0 DEMO skal det fungere med K-line. Som ELM327 støtter. Men DEMO har begrenset funksjonalitet. For tilgang til alle funksjoner i fullversjonen må du ha BMW Scanner kabel. Endret November 19, 2016 av MrBrum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimf Skrevet November 19, 2016 Share Skrevet November 19, 2016 Etter hva jeg har forstått så har elm327 innebygd can-bus kontroller og støtter overhodet ikke k-line eller andre non-can protokoller, eller er jeg helt på jordet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet November 20, 2016 Forfatter Share Skrevet November 20, 2016 Kanskje like greit å bare bestille en komplett bmw scanner 1.4.0 fra ebay. Hadde kanskje håpt å spare noen kr siden jeg allerede har elm327 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet November 21, 2016 Share Skrevet November 21, 2016 4 timer siden, al3x skrev: Kanskje like greit å bare bestille en komplett bmw scanner 1.4.0 fra ebay. Hadde kanskje håpt å spare noen kr siden jeg allerede har elm327 . https://www.elmelectronics.com/products/ics/obd/ Elm327 støtter blant annet ISO9141-2 som er K-line. Så du kan bruke Elm327. Men et annet problem er programvaren du bruker. De fleste OBD2 programmer som støtter Elm327 har kun funksjoner for motor og i noen tilfeller girkasse. Mens BMW scanner kan du bruke på alle modulene i bilen. Det samme gjelder INPA/Rheingold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå