Nyheim Skrevet November 22, 2016 Share Skrevet November 22, 2016 Hei, driver på å bygge om en 1990 E34 520i med Getrag 260 kasse over til Getrag 250G. Tidlig M50B20 motor i denne. Oppheng til girkassene er helt forskjellig da det er forskjellig lengde på kassene. Spørsmålet er om skruhullene til opphenget i karrosseriet er forskjellig på E34 med Getrag 260 og Getrag 250G. Hvis det er det, så er vi jo kjørt nedi grøfta da vi har bygd om alt som er nødvendig. Nye simmeringer og olje på girkassen, nytt pilotlager som har ID til 250G kassen sin aksling, clutch osv. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet November 23, 2016 Share Skrevet November 23, 2016 Det er ikke lett med bytting av girkasse, når det er to forskjeliige typer. Når det er forskjellig lengde på kassene, er det forskjellig lengde på mellomakslingen og giroverføringen og. Og girkassebraketten er heller ikke lik. Det er ganske lett å lage nye hull til girkassebrakett på E34 ved ombygging. Jeg har gjort det da ZF 328 kasse ble montert i min bil. Jeg har nok 520 250G mellomaksling liggende. Trolig giroverføring og. En annen ting å sjekke er utvekslingen på diffen. Siden 260 kassen har overgir i 5., risikerer du å kjøre med et veldig høyt turtall med 250G kassen. 5. giret på den tilsvarer 4. gir på 260 kassen. Du har litt å finne ut av og jeg har trolig deler liggende som kan berge deg ut. Eirik. Ta gjerne kontakt på 92 22 65 44. Kan ikke bruke mye tid på å skrive nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå