Stavangerske Skrevet November 22, 2016 Skrevet November 22, 2016 Hei Får opp en feilmelding om at den adaptive funksjonen på fronlysene ikke fungerer. Har vært inne hos et verksted som ikke fant ut noe feil med diagnoseverktøy, men de antok at det kanskje kunne være noe i forhold til pærene til angel eyes lyktene (de var innstallert på bilen før jeg fikk den og er visstnok uorginale). Noen andre som har erfaring på dette?
Otis Skrevet November 22, 2016 Skrevet November 22, 2016 Har fått det for meg at det pleier å være smc kontroller som går i stykker pga fukt i boksene. Disse henger da under lyktene og er sølv i farge. Men igjen så kommer dette opp på diagnose... Men hva er uoriginalt med fine lykter? Det er jo relativt uvanlig å ettermontere andre lykter på e6x. Kan du legge ut ett eller flere bilder av lyktene dine?
Stavangerske Skrevet November 22, 2016 Forfatter Skrevet November 22, 2016 Det var det Geir Ove (Koed.no) også sa da jeg bestillte nye pærer. Er ikke lyktene som er uorginale, men er noen pærer med en hvit farge (lik de nyere modellene sine angel eyes) Kunne bestilt en slik kontroller også, men litt merkelig at det ikke kom opp på diagnostikken.. Har jo vært velsignet mye kondens både i hovedlys og i den gule stripen over, så fukt har det vært nok av..
-Vegard- Skrevet November 26, 2016 Skrevet November 26, 2016 Har ingenting med pærene dine å gjøre. Er som regel styreenhet under lykta eller motor som vrir linsa. Ta ut lampa og sjekk at alt er helt før du evt prøver med en annen styrreenhet. Men det er å anbefale å ta diagnose på gs/bmw for å finne eksakt feil. Noen diagnose apparater finner ikke feilkoder fordi om de er der har jeg erfart ved bruk av uanhengige verksteder.
Stavangerske Skrevet Desember 1, 2016 Forfatter Skrevet Desember 1, 2016 Takker for svar. Hadde en ny diagnose i dag der de bl.a fant feil med smc controller på den lykta med mest fukt. Er det mulig å få inn noen silica gel poser i selve lykten (foran pærene) som kan ta det verste av fukten, eller må jeg bestille ny lykt? Ser for meg at en eventuell ny smc controller vil bli ødelagt om det ikke blir slutt på vannet..?
Otis Skrevet Desember 2, 2016 Skrevet Desember 2, 2016 SMC kontroller henger under lykta. Men ja, du kan putte silica gel poser inni lykta også.
Stavangerske Skrevet Desember 2, 2016 Forfatter Skrevet Desember 2, 2016 Ok, Må jeg ta ut lykta for å få posene inn? De hullene jeg finner går bare til pæreskift..
Otis Skrevet Desember 2, 2016 Skrevet Desember 2, 2016 Det er det hullet du bruker. Forstår det slik at de har lagt posene ned mot sidene.
Stavangerske Skrevet Desember 2, 2016 Forfatter Skrevet Desember 2, 2016 Takker. Når jeg først har et innlegg her, noen som vet hva disse utringede feilkodene betyr?, eller mer presis hva som kan gjøres for å få det fikset/om det er verdt å fikse? Det var en lærling som ga meg nøklene tilbake fra diagnosetesten og han hadde ikke så veldig bred kunnskap på akkurat dette feltet.
Otis Skrevet Desember 2, 2016 Skrevet Desember 2, 2016 Feilene står jo der i klartekst. Men er du sikker på at dette er aktive feil? For det ser ut som de kun har lest ut feilkoder og ikke slettet først for så å lese ut feilkoder. Mange ser gamle ut.
Stavangerske Skrevet Desember 2, 2016 Forfatter Skrevet Desember 2, 2016 Joda jeg ser jo de innlysende men ikke hva som må gjøres for å rette opp i dem. Det jeg ikke forstår er de nederste K-can-high, control unit og auc sensor.. Hvordan ser du at dette er eldre feilmeldinger?
minim Skrevet Desember 2, 2016 Skrevet Desember 2, 2016 Auc sensor er en sensor som sitter i speilet mot vinduet for å registrere dugg ifbm klima. K-can tipper jeg på er en feil som bare var der et kort blink for lenge siden om du ikke har trøbbel med parkerings assistenten. På glødingen tipper jeg du har feil på glødeplugg styreenheten. Hadde uansett fått noen til å resette alle feil, tatt en kjøretur og så lest av feilkoder igjen. Som otis sier så ser mye av dette ut som gamle feil.
Otis Skrevet Desember 3, 2016 Skrevet Desember 3, 2016 Auc er ikke fuktsensor,men luftkvalitet sensor som sitter utenfor passasjer luftinntak i motorrommet. Glødeplugg feil er nok bare defekte glødeplugger. 4/6 glødeplugger tror ikke jeg er relé. Robert K reagerte på dette 1
Stavangerske Skrevet Desember 3, 2016 Forfatter Skrevet Desember 3, 2016 Det er feil med alle 6 glødepluggene.. Får ta en tur innom å tilbakestille feilene, så får vi da se hva som dukker opp etter det Takker for alle svar
minim Skrevet Desember 3, 2016 Skrevet Desember 3, 2016 3 hours ago, Otis said: Auc er ikke fuktsensor,men luftkvalitet sensor som sitter utenfor passasjer luftinntak i motorrommet. Glødeplugg feil er nok bare defekte glødeplugger. 4/6 glødeplugger tror ikke jeg er relé. Ok, på E70 så var dette den som var plassert under plastikken ved speilet innendørs og ble brukt til å unngå dugg på ruten (been there done that) så antok at det var likt på E60. lite sannsynlig at 6/6 er defekt også om man ikke merker at den er svært tungstartet på vinteren Den er lite intelligent den glødestyringen. Tipper kanskje en av feilmeldingene er feil med bus tilkobling til den også eller tar jeg feil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå