MikkeM Skrevet November 23, 2016 Share Skrevet November 23, 2016 Hei.. Har problemer med Comfort Access på en Bmw F11, 2011. Før jeg begynner å se etter nye håndtak så tenkte jeg å åpne dørhåndtakene for å se om jeg kan se noen feil (irr, brudd i ledninger og lignende). Spørsmålet er om noen har en DIY på hvordan man åpner selve håndtaket. Har skrudd dem av bilen, men ble litt usikker på hvordan det skulle åpnes. Turte ikke prøve mer i frykt for å ødelegge noe, klips eller noe annet.. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet November 23, 2016 Share Skrevet November 23, 2016 (endret) DIY link. edit: så nå at du har demontert håndtaket. Ikke mulig å demontere mer. Er kontakta hel er det bare å bestille håndtaket. Endret November 23, 2016 av lagunilla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikkeM Skrevet November 24, 2016 Forfatter Share Skrevet November 24, 2016 Er det ikke mulig å demontere mer? På et engelsk forum så anbefalte de å kjøpe brukte håndtak for å sette innmaten i de i de håndtakene man hadde fra før. Dette for å slippe å kjøpe nye som må lakkeres..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet November 26, 2016 Share Skrevet November 26, 2016 Del gjerne dersom du finner en løsning... Tror det er flere som kan han nytte av det. Disse håndtakene koster vell litt over 3500,-pr stykke fra Bavaria eller GS, er det noen som undersøkt pris fra andre leverandører? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikkeM Skrevet November 26, 2016 Forfatter Share Skrevet November 26, 2016 Er rimelig dritt lei hele Comfort Access systemet. Det er ingen av alle fire dørhåndtakene som fungere som dem skal. Hvis jeg for eks skal åpne en av dørene på bilens høyre side må jeg først åpne venstresiden og legge fra meg nøkkelen. Hvis jeg tar med nøkkelen over på høyre side er det fullstendig klikk. Bilen låser seg opp og igjen hele tiden. Hvis bilen står og går begynner bilen å tute (?).. I tillegg må jeg vente i ca 10-15 sekunder før jeg får låst opp bilen igjen. Skikkelig allright når guttungen sitter inne i bilen. For å fikse dette (jeg har snakket med Bmw) må jeg ha nye dørhåndtak. Det er der elektronikken til Comfort (trøbbel) Access systemet sitter. Disse dørhåndtakene koster ca 3500-4000 kr STYKKET. Damn.. Siste gang jeg skal ha Comfort Access. Greit å ha når det fungerer, men jæv... irriterende når det ikke fungerer. Også vil Bmw at man skal betale ca. 16 000 kr for fire dørhåndtak. Dette er også uten arbeid hvis de skulle ha byttet. Der er jo helt latterlig. Er litt oppgitt nå. Men tilbake til det jeg spurte om, jeg leste på et engelsk forum at man kan bytte innmaten i håndtakene. Nå finner jeg ikke den tråden igjen. Skulle gjerne fått bekreftet at dette går ann, sånn at jeg kan bruke mine egne "håndtak-skall" og slipper lakkeringen. I følge Bmw trengs det ingen koding. Man kan kjøpe brukte håndtak og bruke disse. På ebay får man kjøpt bare skallet av håndtak så det er tydelig at det skal gå ann å ta ut innmaten. http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-5-SERIES-F10-F11-OUTER-LEFT-FRONT-DOOR-HANDLE-COVER-GENUINE/222228186438?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D2%26asc%3D38661%26meid%3D97d5b1a52a0f46d3bc5dba0a0ef4d047%26pid%3D100005%26rk%3D1%26rkt%3D6%26sd%3D222091949432 Hvis det ikke er noen som kan svare på det, så får jeg skru av et av håndtakene og forske litt mer. Kan jo ikke være så vanskelig, og det er vel vanskelig å ødelegge det ubrukelige Comfort Access systemet noe mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F 11 Skrevet November 27, 2016 Share Skrevet November 27, 2016 Jeg la merke til at vår tutet 2 ganger når jeg gikk ut av bilen med motoren igang og låste via dørhåndtaket.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet November 27, 2016 Share Skrevet November 27, 2016 Vanlig det. Påminnelse om at motoren ikke er slått av. Samme skjer hvis motoren står og går og du låser via fjernkontroll. F 11 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikkeM Skrevet November 27, 2016 Forfatter Share Skrevet November 27, 2016 Ja, det er vanlig hvis motoren står og går og du prøver å låse bilen. Det er det som skjer med min også, bortsett fra at jeg ikke prøver å låse den, men Comfort Access systemer gjør det av seg selv. Opp og igjen, opp og igjen... Og det medfører jo da selvfølgelig at bilen begynner å tute. Kjempegøy.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet Desember 20, 2016 Share Skrevet Desember 20, 2016 (endret) Har du forsket noe mer på å reparere håndtakene? PS dersom bilen oppfører seg helt umulig kan du koble fra kontakten i hver enkelt håndtak. inntil du får tak i nye. Endret Desember 20, 2016 av Bayerfan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikkeM Skrevet Desember 21, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2016 Hei.. Har ikke hatt noe særlig med tid til overs i det siste, så har ikke fått se noe på det. Har bestilt "nye" på ebay fra Tyskland, så skal montere disse over jul. Tenkte da å se litt på de gamle håndtakene for å se hva jeg kan finne ut/ om det er mulig og åpne dem/ fikse noe/ bruke skallene så jeg slipper å lakkere de nye.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Desember 21, 2016 Share Skrevet Desember 21, 2016 (endret) Bytta et håndtak på jobben idag, uten CA. Resultatet var knekte fester, riper og unødvendig slit. Beste løsningen er nok å bare bestille ny. Endret Desember 21, 2016 av lagunilla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikkeM Skrevet Desember 22, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2016 Så bra at du hadde mulighet til å prøve dette. Det var akkurat dette jeg fryktet med mine egen håndtak også, at fester og lignende skulle knekke og bli ødelagt. Ser vel da ut til at det blir å lakkere de nye håndtakene. Får satse på at CA systemet holder litt lenger enn det som satt der originalt. Takk for alle innspill og ikke minst bilder. Skal poste her hvis jeg plutselig skulle komme over en revolusjonerende måte å fikse dette på, selv om det virker som om den beste/ eneste løsningen er å kjøpe nye håndtak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå