Tomi E91 Skrevet November 25, 2016 Skrevet November 25, 2016 (endret)  Noen som har erfaring/tips rundt montering av en stÞrre intercooler i en 4-syl E91? Skal snart fÄ inn ny software igjen, vurderer Ä sette inn en stÞrre IC fÞrst... Har sett litt pÄ denne fra GS Setter stor pris pÄ noen tips her  Endret November 25, 2016 av Tomi E91 mowz reagerte pÄ dette 1
mowz Skrevet November 25, 2016 Skrevet November 25, 2016 Har montert pÄ 320d og 325d. Enkel sak det, mesteparten av jobben er Ä skru av platene under bilen  pÄ min 325d mÄtte et klips fjernes ellers passet det rett inn. Det er ikke sÄ lett Ä svare den uten all info men, denne ser jo ikke ut som har originale klikk koblinger? Da ser jeg for meg at det blir mer jobb. Skal denne passe til din bil eller er det bare en stor IC du har tenkt Ä fÄ til Ä passe? Tror jeg hadde spart de pengene hvis jeg var deg hvis ikke du kjÞrer mye ladetrykk, er ikke sÄ mye Ä hente effektmessig foruten litt bedre effekt en varm sommerdag, samt responsen blir vel noe lavere med mer luft volum og komprimere. Hvis ikke du har planer om Ä kjÞre hardt over lenger tid, for eksempel pÄ bane for da har det nok en hensikt.
Tomi E91 Skrevet November 25, 2016 Forfatter Skrevet November 25, 2016 28 minutter siden, mowz skrev: Har montert pÄ 320d og 325d. Enkel sak det, mesteparten av jobben er Ä skru av platene under bilen  pÄ min 325d mÄtte et klips fjernes ellers passet det rett inn. Det er ikke sÄ lett Ä svare den uten all info men, denne ser jo ikke ut som har originale klikk koblinger? Da ser jeg for meg at det blir mer jobb. Skal denne passe til din bil eller er det bare en stor IC du har tenkt Ä fÄ til Ä passe? Tror jeg hadde spart de pengene hvis jeg var deg hvis ikke du kjÞrer mye ladetrykk, er ikke sÄ mye Ä hente effektmessig foruten litt bedre effekt en varm sommerdag, samt responsen blir vel noe lavere med mer luft volum og komprimere. Hvis ikke du har planer om Ä kjÞre hardt over lenger tid, for eksempel pÄ bane for da har det nok en hensikt. Takker Har allerede fjernet dpf Ä fÄtt lagt inn software steg 2, ikke helt fornÞyd med softwaren da jeg ikke fikk mer effekt etter fjerning av dpf. var litt dum Ä benyttet meg av en billig tuner... Har nÄ avtalt med en seriÞs og mer erfaren tuner Ä legge inn software pÄ ny, men tenker Ä gjÞre noe med Intercooler fÞrst evt turbo. Har jeg noe igjen for Ä bytte ut bÄde turbo og IC med 320 deler? (Har 318 LCI )
mowz Skrevet November 25, 2016 Skrevet November 25, 2016 SĂ„ du har kjĂžrt bilen i benken? Hva har du av effekt og hva ble forskjellen? Jeg fikk ca 15hk mer etter Ă„ fjerne dpf men sĂ„ var det fra 270hk til 285hk, da det er ganske mye mer effekt fra fĂžr i 3.0 literen sĂ„ prosentvis sĂ„ regner jeg ikke med at du fĂ„r nevneverdig mye effekt. NĂ„ vet jeg ikke hvor dyp lommebok du har og osv men i mine Ăžyne hĂžres det ut som om du burde bytte bil. Og kaste penger pĂ„ en IC med sĂ„pass "lav" effekt (regner med vi snakker under 200hk) og bytte turbo hĂžres ut som om det koster mer enn det smaker. Om turbo fra 320 kan flowe mer luft sĂ„ kan du hente mer effekt sĂ„klart, men Ă„ fĂ„ dette innkjĂžpt, montert og kalibrert til Ă„ fungere bra hĂžres ikke gunstig ut. Intercooler vil jeg tippe er ganske lik uten at jeg har fasiten.Â
Tomi E91 Skrevet November 25, 2016 Forfatter Skrevet November 25, 2016 (endret) Du har et poeng her đ bilen min hadde i utgangspunktet 143hk.  Etter fĂžrste runde med tuning ble jeg lovet 185hk og 410nm, da med fjerning av dpf og KN filter montert. om disse tallene er reelle vet jeg ikke, da bilen ikke ble benket... ar et hĂ„p om Ă„ nĂ„ 200hk nĂ„ som stĂžrre IC blir montert og ny tilpasset Software bli installert đ Bilen er i mye bedre hender nĂ„ som jeg har en avtale med kvĂ„l auto i Sandnes kontra tuneren jeg har brukt tidligere đ Endret November 25, 2016 av Tomi E91
Tomi E91 Skrevet November 25, 2016 Forfatter Skrevet November 25, 2016 Anyway,mowz Takk for en hyggelig dialog
mowz Skrevet November 25, 2016 Skrevet November 25, 2016 ESS tar 180hk/430Nm ut av disse uten fjernet dpf. http://esstuning.com/x18d-143-136-ecu-tuning-software/ SÄ tallene kan vÊre reelle. Du kommer ikke til Ä fÄ 15hk av Ä skifte intercooler i alle fall. Om du har 185hk eller 200hk kommer du sÄ og si ikke til Ä merke forskjell uansett ( bortsett fra skrytefaktoren). Og skal du vite om du har 200hk mÄ du pÄ rulla. Bare hyggelig det Hvis ESS er av intr sÄ send meg en pm sÄ kanskje vi kan fikse noe.  Tomi E91 reagerte pÄ dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ