Gå til innhold

E53 trøbbel


Tillung85
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har ein e53 som bakluka må åpnest innenfra (med knappen foran girspaken). Noen ide om hva det kan være? Sentrallåsen er heller ikke helt god.. Reagerer ikke med fjernkontrollen før man har trykkt mange ganger og holder nøkkelen rett ved frontruta.. Det siest at nøkkelen ladest når bilen går så det ikke er den som er problemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle BMW nøkler fra diamant utseende lades i tenningen. 

Siden ts har problemer med bakluke samtidig som dårlig signal til bilen, antar jeg ledningsbrudd. Nå vet ikke jeg om e53 sliter med dette, men antar det.

Evt så er det to problemer, å da feil på knappen i bakluka samt feil på nøkkel eller grunnmodulen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Tillung85 said:

Men den fungerer jo ved gjentatte trykk nær ved bilen so ledningsbrudd er det nok ikke...

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=315311

Er det en slik nøkkel? 

36 minutes ago, Otis said:

Alle BMW nøkler fra diamant utseende lades i tenningen. 

Siden ts har problemer med bakluke samtidig som dårlig signal til bilen, antar jeg ledningsbrudd. Nå vet ikke jeg om e53 sliter med dette, men antar det.

Evt så er det to problemer, å da feil på knappen i bakluka samt feil på nøkkel eller grunnmodulen. 

Mener bestemt at jeg hadde en keyless nøkkel som jeg byttet batteri på i en E87 fra -06. Helt lik den som de bytter CR2032 batteri (ikke oppladbart) på her. Vet ikke om denne var i bruk på E53, men spurte bare for å være sikker :)  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde først koblet til diagnose for å se om bilen mottar signalet slik at du kan utelukket ting. Så tror jeg at jeg hadde sprettet opp nøkkel og målt spenningen på batteriet som er der. Er den lav så kan du sende den inn for bytte, men er den normal så er det noe annet. 

 

Er det lenge siden du mistet reservenøkkelen? Ofte så har kasko forsikring nøkkelforsikring inkludert slik at du betaler egenandel på 500kr for mistet nøkkel. Verdt å sjekke med ditt selskap! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok ODB2 kontakt som på de fleste biler, men du bør ha tool32/INPA/ISTA-D for å få ut spesifikt informasjon i fra CAS modulen. En generic feilkode leser vil ikke fortelle deg stort. Om du ser i den store diagnose tråden innpå her så kan det godt være at noen nær deg som har kabel/program kan hjelpe deg. Hvor i landet holder du til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...