Tillung85 Skrevet November 26, 2016 Share Skrevet November 26, 2016 Hei. Har ein e53 som bakluka må åpnest innenfra (med knappen foran girspaken). Noen ide om hva det kan være? Sentrallåsen er heller ikke helt god.. Reagerer ikke med fjernkontrollen før man har trykkt mange ganger og holder nøkkelen rett ved frontruta.. Det siest at nøkkelen ladest når bilen går så det ikke er den som er problemet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 26, 2016 Share Skrevet November 26, 2016 Ledningsbrudd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet November 26, 2016 Share Skrevet November 26, 2016 hvilken type nøkkel har du? Trodde ikke de eldste ladet når de sto i tenninga. Om du kobler til diagnose så kan du se på signalene som kommer fra nøkkel så ser du fort om de kommer til bilen eller om problemet er mellom nøkkel->bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tillung85 Skrevet November 26, 2016 Forfatter Share Skrevet November 26, 2016 Har heilt vanlig nøkkel med tre knapper på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 26, 2016 Share Skrevet November 26, 2016 Alle BMW nøkler fra diamant utseende lades i tenningen. Siden ts har problemer med bakluke samtidig som dårlig signal til bilen, antar jeg ledningsbrudd. Nå vet ikke jeg om e53 sliter med dette, men antar det. Evt så er det to problemer, å da feil på knappen i bakluka samt feil på nøkkel eller grunnmodulen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tillung85 Skrevet November 26, 2016 Forfatter Share Skrevet November 26, 2016 Men den fungerer jo ved gjentatte trykk nær ved bilen so ledningsbrudd er det nok ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet November 26, 2016 Share Skrevet November 26, 2016 32 minutes ago, Tillung85 said: Men den fungerer jo ved gjentatte trykk nær ved bilen so ledningsbrudd er det nok ikke... http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=315311 Er det en slik nøkkel? 36 minutes ago, Otis said: Alle BMW nøkler fra diamant utseende lades i tenningen. Siden ts har problemer med bakluke samtidig som dårlig signal til bilen, antar jeg ledningsbrudd. Nå vet ikke jeg om e53 sliter med dette, men antar det. Evt så er det to problemer, å da feil på knappen i bakluka samt feil på nøkkel eller grunnmodulen. Mener bestemt at jeg hadde en keyless nøkkel som jeg byttet batteri på i en E87 fra -06. Helt lik den som de bytter CR2032 batteri (ikke oppladbart) på her. Vet ikke om denne var i bruk på E53, men spurte bare for å være sikker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tillung85 Skrevet November 26, 2016 Forfatter Share Skrevet November 26, 2016 Ja det er en slik nøkkel. Kansje best å sende den inn for batteribytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet November 26, 2016 Share Skrevet November 26, 2016 1 minute ago, Tillung85 said: Ja det er en slik nøkkel. Kansje best å sende den inn for batteribytte? Prøv reservenøkkelen først Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tillung85 Skrevet November 26, 2016 Forfatter Share Skrevet November 26, 2016 Har ikke reservenøkkel😬 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet November 26, 2016 Share Skrevet November 26, 2016 Jeg hadde først koblet til diagnose for å se om bilen mottar signalet slik at du kan utelukket ting. Så tror jeg at jeg hadde sprettet opp nøkkel og målt spenningen på batteriet som er der. Er den lav så kan du sende den inn for bytte, men er den normal så er det noe annet. Er det lenge siden du mistet reservenøkkelen? Ofte så har kasko forsikring nøkkelforsikring inkludert slik at du betaler egenandel på 500kr for mistet nøkkel. Verdt å sjekke med ditt selskap! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 26, 2016 Share Skrevet November 26, 2016 Jeg legger merke til at dere kun angriper et problem og ser helt bort fra det andre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet November 26, 2016 Share Skrevet November 26, 2016 Sjekker jo det med bakluken i diagnosen samtidig Da kan man se signalet i fra bryteren også for å se om det er inngangen som er problemet. Å feilsøke på dette uten blir jo å gjøre det helt i blinde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tillung85 Skrevet November 26, 2016 Forfatter Share Skrevet November 26, 2016 Fikk bare med en nøkkel ved kjøp... Kan prøve med diagnose.. Er dette slik universalkontakt som er på de fleste biler eller spesiell bmw tilkobling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet November 26, 2016 Share Skrevet November 26, 2016 Du har nok ODB2 kontakt som på de fleste biler, men du bør ha tool32/INPA/ISTA-D for å få ut spesifikt informasjon i fra CAS modulen. En generic feilkode leser vil ikke fortelle deg stort. Om du ser i den store diagnose tråden innpå her så kan det godt være at noen nær deg som har kabel/program kan hjelpe deg. Hvor i landet holder du til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå