Kristian 325 Skrevet Desember 16, 2016 Share Skrevet Desember 16, 2016 Hei. Jeg har en BMW E36 325i 1992 modell med M50B25 non vanos motor og getrag 225 manuell girkasse. Det viser seg at en tidligere eier har montert enkeltmasse svinghjul på motoren med tilhørende clutchplate og trykkplate.Dette er ikke noe racing svinghjul eller lettet svinghjul!Det er bare et ombyggings kit fra dobbelmasse til enkeltmasse. Problemet er at clutchen er slitt og jeg trenger ny,MEN jeg finner ikke noen clutch som passer!Fordi det eneste som kommer opp er clutcher til dobbelmasse svinghjul.. JA jeg har prøvd å søke på nummerene som står på clutch platen/lamellen,uten hell.. Nummerene som står på på clutchplaten/lamellen er: BMW 21211223307 1862266302 Produsent er SACHS. Kjempe flott om noen kan gi meg noen andre delenummer til clutch kitet som jeg trenger eller link til der de selger det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian 325 Skrevet Desember 16, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2016 Fant ut av det.Fikk vite at man kunne bruke clutch sett med trykkplate,clutch lamell og utløser lager fra E36 320i uten klima,altså M50B20 motor uten AC. Så hvis man skal bygge om til enkeltmasse svinghjul på E36 325i med M50B25 motor eller M52B25 motor,så kan man bruke enkelt masse svinghjul,clutch lamell,trykkplate og utløser lager fra E36 320i uten klima/AC. Det var visst ganske vanlig,mange som hadde gjort det uten problemer.Ingen problem med effekt forskjellen mellom 320i og 325i,clutch settet og svinghjulet holdt uten problemer. bmwmann24 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå