Gå til innhold

Kjølevæske nivå M54

Slavearbeider'n
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har E46'n til vinterlagring i ett felles garasjeanlegg. Stått i ro i to måneder. Det beste jeg fikk til i Oslo om dagen. Uansett, jeg har ett oljekarr til olje, bremsevæske og annet lurium stående under bilen og tenkte at kanskje dette fikk stå i fred. Sist gang jeg var å skrudde på bilen var det bittelitt bremsevæsje i karret, men når jeg kom tilbake idag, var karret nesten fult av en eller annen væske. Turte ikke smake på det, siden karret blir brukt til så mye rart.

Bilen står uten frontfanger så man kommer lett til tappeskruen til kjølevæska og bolten til bunnpanna. Bunnpanna er ikke tukla med. Men jeg mistenker at noen har tappa ut kjølevæska mi da ekspansjonstanken er helt tørr. Pinnen er helt på bunn.

Så til det egentlige spørsmålet, skal kjølevæskenivået være så lavt så beskrevet siden bilen ikke er brukt på lenge. Eller har noen mest sannsynlig tappet kjølevæska mi?

-Slaven-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bmwmann24 skrev:

Eller har bilen din kanskje lekt? En bra måte å finne ut det på er å fylle på veske, lufte og la den stå på tomgang. 

Nei, den skal være helt tørr den. Har ikke tappet eller tuklet med væska. Da har noen andre gjort det i såfall. Karret ble satt midt under bilen og ikke under radiator og det er ikke noe synlig søl under bilen heller. Den har vært tørr de to månedene den har stått i ro. Og jeg var å skrudde på bilen på onsdag, da mener jeg å huske at karret nesten var tomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, bmwmann24 skrev:

Så noen finner glede i å fylle opp karret ditt? Snodige folk i Oslo:)

Jeg veit ikke hva jeg skal tru jeg, men enten det eller så har noen hatt det litt morro med tappeskrua. Jeg veit ikke. Vel, vel, finner vel ut av det når jeg fyrer opp til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...