Erviksen Skrevet Desember 20, 2016 Share Skrevet Desember 20, 2016 Hei Jeg har en Bmw e87 der fjæren på venstre side forran plutselig røk til. Det jeg lurer på er om det går fint og bare skifte ut fjæren eller om jeg er nødt og skifte både fjær og demper på begge sider? Tusen takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Desember 20, 2016 Share Skrevet Desember 20, 2016 Du bør tårnlager samtidig som du bytter fjæren. Trege tårnlager skaper mye belastning på fjærene og gjør at de knekker. Tårnlager bytter du på begge sider med det samme du holder og da er det like greit å ta med fjæren samtidig. Tårnlager og fjær på andre siden er sansynligvis like slitt som den andre siden. Dempere trenger du ikke bytte hvis de er i orden. Erviksen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 20, 2016 Share Skrevet Desember 20, 2016 Skjedde akkurat det samme for meg på min E87. Jeg byttet bare fjørene foran. Kjøpte orignale fjører ifra bmw. Det tok ca 3 mnd så var begge demperene ødelagte foran og jeg måtte gjøre akkurat samme jobben en gang til for å bytte dempere. Jeg vil anbefale deg å bytte dempere samtidig. Du MÅ og BØR bytte tårnlagerene på BEGGE sidene og du bør bytte begge fjørene foran. Hvis ikke du bytter tårnlager på andre siden også så kommer det til å skje akkurat det samme der om en stund. Her ser du grunnen til at fjøra knekker. Fjørskåla fylles med dritt og lageret setter seg og du vrir fjøra hver gang du svinger. Det går en stund, men til slutt knekker fjøra. Helt vanlig på 1 og 3 serie. Erviksen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erviksen Skrevet Desember 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2016 Tusen takk for svar dere vet ikke hvor det er best og billigst og kjøpe alt jeg trenger? trenger ikke være orginalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 20, 2016 Share Skrevet Desember 20, 2016 Koed er jo ganske billig. Ellers kan du jo høre på GS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå