lakkelars Skrevet Desember 26, 2016 Share Skrevet Desember 26, 2016 (endret) Hei En venn av meg har en 1991 E34 520 bil ( m50b20) som har fått m50b25 motor. ved ombygging til 525 motoren beholdt de 520 kassa som PR dags dato er havarert og kassa havna dessverre på fyllinga før vi viste mer. har fått tak i ei kasse fra en e36 m50b25 og fant ut at kontakta på girkassa ikke matchet ledningsnettet som sitter på bilen, her er da spørsmålet..... kan jeg på en eller annen måte bruke ei kasse som er beregnet til Bosch på en bil med siemens ledningsnett og motsatt ved å ofre feks startspærre? sliter ganske mye med å finne kasse med samme kontakta så derfor jeg spør jeg om dette er mulig uten å bytte hjerner og komplett ledningsnett Endret Desember 26, 2016 av lakkelars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Desember 27, 2016 Share Skrevet Desember 27, 2016 Jeg husker vi slet med dette da jeg jobbet som høgger. Vi måtte ha tunge rett i munnen hvis vi solgte automatkasser til E36. Det hjelper i værtfall ikke og bare bytte kontakten. Såvidt jeg husker så må du ha det samme systemet på både motor og gear. vi undersøkte endel på høggeriet men fant vel ikke ut noen enkel løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lakkelars Skrevet Desember 28, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2016 Hmm, takk for svar, syntes det er upraktisk at BMW har gjort det så firkanta når motor kodene er lik på både 325 og 525... og hva skal være fordelen med å ha forskjell på ledningsnett som Bosch og Siemens? På bla E34, Gjør jo ikke ting lettere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå