Clerion Skrevet Januar 5, 2017 Share Skrevet Januar 5, 2017 Hei. Vedlagt ligger bilder av en diff til E30, da jeg kjøpte bilen fikk jeg den med og beskjed om at den sannsynligvis var fra en E30 M3. Jeg føler kompetansen her er størst. Hva er det og hva er den verdt? Sviver fint og det virker som om den har sperre. Mvh. Clerion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 5, 2017 Share Skrevet Januar 5, 2017 Jeg kan ikke se at den har metallskilt som normalt. Skal være på en av boltene til difflokket istedet for skive. Jeg fikk 7000kr for min s3.73 for noen måneder siden via budrunde på face. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 6, 2017 Share Skrevet Januar 6, 2017 Hvis den har 3.25:1 eller 3.15:1 utveksling og har sperre så er den ifra E30M3. Hvis ikke så er den til en vanlig E30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Januar 6, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2017 Riktig, hvordan finner jeg utvekslingen på den? Har rett og slett ikke peiling :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 6, 2017 Share Skrevet Januar 6, 2017 Det burde vært en merkeplate som forteller dette. Utvekslingen angir hvor mange ganger inngående aksling må rotere (feks 3,25) for at utgående skal gå rundt 1 gang. det kan være vanskelig å vite akkurat uten verktøy. Alternativet er å åpne diffen og se hvilken innmat det er, eller se hvilket turtall du har i et gitt gir (4gir pleier å være 1:1 )i en gitt fart med denne diffen. Når du i tillegg vet rulleomkretsen på dekka dine, kan du gjøre et estimat for omtrent hvilken utveksling det er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Januar 6, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2017 Det står 1210433 på det øverste bildet på høyre siden, får du noe ut av det? Hehe. Er litt møkkete akkurat der. På venstre side kan det se ut som om det står 225. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 6, 2017 Share Skrevet Januar 6, 2017 Plata som forteller utveksling og om den har sperre (Bokstaven S) er ikke på den diffen. Den sitter skrudd fast under en av boltene som holder baklokket på plass. Nr som står på selve huset forteller ingenting annet enn at det er en 210 diff(størrelsen på selve huset) Flere vanlige E30er ble levert med 210 diffen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy_76 Skrevet Januar 6, 2017 Share Skrevet Januar 6, 2017 Hvilke E30 har kommet med 210 diff? Jeg har aldri hørt om eller funnet noen, derfor er det E28 M5 diff på min. E32 passer også. Med modifikasjoner og nye drivaksler såklart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy_76 Skrevet Januar 6, 2017 Share Skrevet Januar 6, 2017 Skulle jeg ta feil, gi meg gjerne kilden til info (har ikke funnet det på Real OEM)!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 7, 2017 Share Skrevet Januar 7, 2017 E30 kom bare med 168 (6 bolter på diff lokket. Kom på 4syl biler og 320i) og 188 differ (8bolter, og de eneste som kan ha sperre) diffene kan brukes om hverandre. Med 210 diff trengs det annet diffoppheng enn hva som kom orginalt på e30. De tallene forteller dessverre ikke så mye.. men du kan kjenne på diffen om det er sperre. Hvis utgående akslinger går samme vei, til tross for at du prøver å holde igjen, er det sperre. uansett, har du prøvd å snurre på inngående aksling og se hvor mange runder du får pr omdreining av utgående? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy_76 Skrevet Januar 7, 2017 Share Skrevet Januar 7, 2017 Stemmer nok det ja, måtte lage nye fester bak på diffen min. De andre boltene fra traversen og ned passer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 7, 2017 Share Skrevet Januar 7, 2017 (endret) 9 timer siden, Skimmy_76 skrev: Hvilke E30 har kommet med 210 diff? Jeg har aldri hørt om eller funnet noen, derfor er det E28 M5 diff på min. E32 passer også. Med modifikasjoner og nye drivaksler såklart. My bad. Mente selfølgelig 188 diff... Flere E30er kom med 188 diff.. 210 diffen ble levert på 5 serie. Jeg som blander. Sooorryyyy. Kjempe tabbe ifra min side.. Endret Januar 7, 2017 av Øyvind L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Januar 7, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2017 (endret) 11 timer siden, Hawkon88 skrev: E30 kom bare med 168 (6 bolter på diff lokket. Kom på 4syl biler og 320i) og 188 differ (8bolter, og de eneste som kan ha sperre) diffene kan brukes om hverandre. Med 210 diff trengs det annet diffoppheng enn hva som kom orginalt på e30. De tallene forteller dessverre ikke så mye.. men du kan kjenne på diffen om det er sperre. Hvis utgående akslinger går samme vei, til tross for at du prøver å holde igjen, er det sperre. uansett, har du prøvd å snurre på inngående aksling og se hvor mange runder du får pr omdreining av utgående? Skal prøve dette For meg virket det som om den hadde sperre men skal prøve litt hardere. Noe dritt at den tagn mangler da, hadde gjort ting så mye lettere 😂Takk for svar Endret Januar 7, 2017 av Clerion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Januar 10, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2017 Jeg klarte ikke å holde igjen for hånd ihvertfall. I forhold til utveksling snurret den som går inn litt over 3,5 runder når jeg snurret de to som går ut. Utifra forklaringen på nettopp dette skjønner dere sikkert akkurat hvor peiling jeg har 😂 Hvilken utveksling har den da? 316 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy_76 Skrevet Januar 10, 2017 Share Skrevet Januar 10, 2017 Kan være 3.64 eller 3.73 BMW har levert begge i 210mm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå