RF91 Skrevet Januar 6, 2017 Skrevet Januar 6, 2017 Okei, først vil eg sei at eg veit mange bruka svinghjul frå M20, men då må ein vel ofta skifta startar og, om ein ikkje har den typen som passar rett på? Uansett, eg ha fått tak i eit enkelmasse svinghjul til M50 og fundera på å bruka da til den dagen eg skal sjå over M50'en og montera kompressor ++. E detta ein idiotisk plan, eller bør det fungera heilt fint?
Are. Skrevet Januar 6, 2017 Skrevet Januar 6, 2017 Funker helt fint. Bremsa 338whp med et slikt svinghjul, standard trykkplate og 4-puck sinter. Minuset såvidt jeg vet er at du ikke får tak i kraftigere trykkplate til dette svinghjulet, og at det er et par kg tyngre enn m20 svinghjul.
RF91 Skrevet Januar 6, 2017 Forfatter Skrevet Januar 6, 2017 7 minutter siden, Are. skrev: Funker helt fint. Bremsa 338whp med et slikt svinghjul, standard trykkplate og 4-puck sinter. Minuset såvidt jeg vet er at du ikke får tak i kraftigere trykkplate til dette svinghjulet, og at det er et par kg tyngre enn m20 svinghjul. Godt å høyra Ifølge litt kjapp googling og litt rusken hukommelse so vege M20-svinghjulet ca 8,5 kg og M50-svinghjumet vege ca 10,5 kg. Ha vurdert å få ein kompis til å dreia av det litt, men det e so lenge til dette blir aktuelt uansett, so det tek eg når den tid kjem Passa ikkje trykkplata frå M20 då? Størrelsemessig e dei jo like (?). 228mm begge to. E da boltmønsteret so ikkje passa?
Are. Skrevet Januar 6, 2017 Skrevet Januar 6, 2017 Designet på både trykkplate og svinghjul er forskjellig. Hvis du ser på bildene skjønner du hvorfor ikke trykkplatene går overens. Mulig det finnes kraftigere trykkplater til m50 svinghjulet altså, er en stund siden jeg forsket på dette. Endte opp med m20 til slutt selv.
RF91 Skrevet Januar 6, 2017 Forfatter Skrevet Januar 6, 2017 Aah, sjå her, ja. No ser eg at det seie seg sjøl at det ikkje passa om kvarandre Vertfall ikkje utan ein del maskinering, so då kan eg vel kanskje gå for M20 først som sist. Fekk du rasling på tomgang med M20-svinghjulet? Da e litt av grunnen til at eg tenkte M50-svinghjulet var midt i blinken
Are. Skrevet Januar 7, 2017 Skrevet Januar 7, 2017 Raslet med begge svinghjulene, tror det er den ufjærede sinterlamellen som gjør det. Litt kompromisser må man regne med når man trimmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå