Gå til innhold

E61 535d 08. En hel flust av feilkoder....


dunderdo
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 535d med en del problemer... 

Bilen var omprogramert når jeg kjøpte den, men jeg har sammenlignet den med min preface 530d med BSR obd tuning kit 285hk 615nm, og må nesten si den drar bedre...

Men over på problemene. Bilen har side  jeg kjøpte den brukt mye diesel, dvs ca 1.1 Liter på hverdagskjøring og 0.8 på langkjøring. 

Fikk tak I diagnose utstyr og kjørte diagnose.

Da fikk jeg en hel rekke med koder... 

Feil på lmm : Byttet.

Feil med O2 sensor: Byttet

Feil med temp målere eksos: Byttet

Byttet begge thermostatene. Pga lav kjølevanns temp

Batteri ble byttet og kodet inn på nytt inn I bilen.

Ordnet brudd i kablene til bakluka/antenneforsterker modul.

Åpnet ecu/DDE for å se om det var kommet fuktskader i den, men den var tørr og fin og viste ingen tegn til å ha vært våt eller tegn på noe annet tull...

Blir gal av å ikke skjønne hva som er galt...

Feilkoder som jeg fortsatt har og har hatt siden første diagnose ble gjort er:

Info-particle system
Code: 00452ACode: 00452A

Oil quality sensor

Code: 004B37

BSD message failure

Code: 0042AE

Communication with participants Intelligent Battery Sensor 0

Code: 00426E

BSD message failure

Code: 0042DE

BSD message failure

Code: 0042CE

Particle filter system

Code: 004166

Exhaust back pressure sensor

Code: 004CF3

Short circuit to positive or open circuit (AUC)

Code: 009C54

Power Management Battery voltage K-CAN

Code: 00E714

 

Code: 0063D0

Har prøvd å koble ut IBS, men får ikke noe respons på det heller. . Akkurat samme feilkode som kommer opp igjen..

Har sjekket ladespenningen, og den ligger mellom 13,6/13,9v

Jeg tror det er en eller to ting som ligger å lager alt dette bråket. Har vanskeligheter med å tro at alle de tingene i listen over her er deler som er defekt på bilen min... 

Kan det være en defekt/feil programmert  DDE (styreenhet) som kan være feilen?

Innspill mottas med stor glede og jubel!

Endret av dunderdo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TRF-Racing skrev:

For meg ser det ut som du i hovedsak har noen ladeproblemer. Deretter ser det ut som du har tett dpf.

Tror du det kan være noe så enkelt som laderéle? ?

 

Dpf er det ikke, den er utplukka og sveiset igjen... (forrige eier som gjorde det)

Ha påsto at bilen skulle ha rundt 340hk, men det har den definitivt ikke!

Er det noen enkel måte å finne ut om bilen går I nødmodus??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, TRF-Racing skrev:

Dersom DPF _faktisk_ er fjernet bør du ta en titt på tuninga som er på bilen.

Ja jeg tror det er noe alvorlig galt med den... om den eksisterer i det hele tatt... Er det mulig et tuning map forsvinner fra DDE av en eller annen årsak?

Endret av dunderdo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, TRF-Racing skrev:

Ja, ved oppdatering av ecu.

Jeg har ikke gjort det, å tviler litt på at tidligere eier har gjort det heller. .

Kan det være at de feilkodene som går på partikkelfilter og eksostrykksensor forsvinner med bytte av laderegulator??

Endret av dunderdo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det BSR-map du har? En kompis hadde liknende problem med sin 335d. Partikkelfilteret gikk tett rimelig kjapt med det mappet. 

Nå er jeg ingen diesel-guru som @TRF-Racing, men i mitt hode er det ulogisk å få feilkode på DPF om det er fjernet fra ECU...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, hanzhe skrev:

Er det BSR-map du har? En kompis hadde liknende problem med sin 335d. Partikkelfilteret gikk tett rimelig kjapt med det mappet. 

Nå er jeg ingen diesel-guru som @TRF-Racing, men i mitt hode er det ulogisk å få feilkode på DPF om det er fjernet fra ECU...

Nei ikke BSR, Tror deg var en kar fra Mo i Rana som chippet bilen.

Jeg har heller ikke partikkelfilter innmat, så tett er det ikke. . 

Jeg har stusset litt over de feilkodene der selv om jeg skal si det litt mildt 😠

Endret av dunderdo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, TRF-Racing skrev:

Hmm.. tror softwaren bør sees på, det ser ikke ut på biler vi trimmer. TRF Steg 2 til denne er på 370hk.

Hva slags pris tar du for en slik jobb forresten??

Og hvor mange NM kan jeg regne med?

Endret av dunderdo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TRF-Racing skrev:

veil pris er 13800,- ink mva inkludert montering av TRF dpf erstatter (for en original bil) Dersom du ikke skal ha selve erstatteren kan vi gi et tilbud basert på det. Send meg gjerne en mail :) info@trf-performance.no

Jeg har DPF erstatning rør, swirlflaps propper og egr delete som jeg skal montere før chipping 😊

Er resten bare dde arbeid da??

 

Driver å snuser litt på hybrid turboer og forsterka converter 😊

Endret av dunderdo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...