dunderdo Skrevet Januar 18, 2017 Share Skrevet Januar 18, 2017 (endret) Har en 535d med en del problemer... Bilen var omprogramert når jeg kjøpte den, men jeg har sammenlignet den med min preface 530d med BSR obd tuning kit 285hk 615nm, og må nesten si den drar bedre... Men over på problemene. Bilen har side jeg kjøpte den brukt mye diesel, dvs ca 1.1 Liter på hverdagskjøring og 0.8 på langkjøring. Fikk tak I diagnose utstyr og kjørte diagnose. Da fikk jeg en hel rekke med koder... Feil på lmm : Byttet. Feil med O2 sensor: Byttet Feil med temp målere eksos: Byttet Byttet begge thermostatene. Pga lav kjølevanns temp Batteri ble byttet og kodet inn på nytt inn I bilen. Ordnet brudd i kablene til bakluka/antenneforsterker modul. Åpnet ecu/DDE for å se om det var kommet fuktskader i den, men den var tørr og fin og viste ingen tegn til å ha vært våt eller tegn på noe annet tull... Blir gal av å ikke skjønne hva som er galt... Feilkoder som jeg fortsatt har og har hatt siden første diagnose ble gjort er: Info-particle system Code: 00452ACode: 00452A Oil quality sensor Code: 004B37 BSD message failure Code: 0042AE Communication with participants Intelligent Battery Sensor 0 Code: 00426E BSD message failure Code: 0042DE BSD message failure Code: 0042CE Particle filter system Code: 004166 Exhaust back pressure sensor Code: 004CF3 Short circuit to positive or open circuit (AUC) Code: 009C54 Power Management Battery voltage K-CAN Code: 00E714 Code: 0063D0 Har prøvd å koble ut IBS, men får ikke noe respons på det heller. . Akkurat samme feilkode som kommer opp igjen.. Har sjekket ladespenningen, og den ligger mellom 13,6/13,9v Jeg tror det er en eller to ting som ligger å lager alt dette bråket. Har vanskeligheter med å tro at alle de tingene i listen over her er deler som er defekt på bilen min... Kan det være en defekt/feil programmert DDE (styreenhet) som kan være feilen? Innspill mottas med stor glede og jubel! Endret Januar 18, 2017 av dunderdo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 18, 2017 Share Skrevet Januar 18, 2017 For meg ser det ut som du i hovedsak har noen ladeproblemer. Deretter ser det ut som du har tett dpf. dunderdo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Januar 18, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2017 1 time siden, TRF-Racing skrev: For meg ser det ut som du i hovedsak har noen ladeproblemer. Deretter ser det ut som du har tett dpf. Tror du det kan være noe så enkelt som laderéle? ? Dpf er det ikke, den er utplukka og sveiset igjen... (forrige eier som gjorde det) Ha påsto at bilen skulle ha rundt 340hk, men det har den definitivt ikke! Er det noen enkel måte å finne ut om bilen går I nødmodus?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 18, 2017 Share Skrevet Januar 18, 2017 Dersom DPF _faktisk_ er fjernet bør du ta en titt på tuninga som er på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Januar 18, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2017 (endret) 23 minutter siden, TRF-Racing skrev: Dersom DPF _faktisk_ er fjernet bør du ta en titt på tuninga som er på bilen. Ja jeg tror det er noe alvorlig galt med den... om den eksisterer i det hele tatt... Er det mulig et tuning map forsvinner fra DDE av en eller annen årsak? Endret Januar 18, 2017 av dunderdo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 18, 2017 Share Skrevet Januar 18, 2017 Ja, ved oppdatering av ecu. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Januar 18, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2017 (endret) 17 minutter siden, TRF-Racing skrev: Ja, ved oppdatering av ecu. Jeg har ikke gjort det, å tviler litt på at tidligere eier har gjort det heller. . Kan det være at de feilkodene som går på partikkelfilter og eksostrykksensor forsvinner med bytte av laderegulator?? Endret Januar 18, 2017 av dunderdo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Januar 18, 2017 Share Skrevet Januar 18, 2017 Er det BSR-map du har? En kompis hadde liknende problem med sin 335d. Partikkelfilteret gikk tett rimelig kjapt med det mappet. Nå er jeg ingen diesel-guru som @TRF-Racing, men i mitt hode er det ulogisk å få feilkode på DPF om det er fjernet fra ECU... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Januar 19, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2017 (endret) 8 minutter siden, hanzhe skrev: Er det BSR-map du har? En kompis hadde liknende problem med sin 335d. Partikkelfilteret gikk tett rimelig kjapt med det mappet. Nå er jeg ingen diesel-guru som @TRF-Racing, men i mitt hode er det ulogisk å få feilkode på DPF om det er fjernet fra ECU... Nei ikke BSR, Tror deg var en kar fra Mo i Rana som chippet bilen. Jeg har heller ikke partikkelfilter innmat, så tett er det ikke. . Jeg har stusset litt over de feilkodene der selv om jeg skal si det litt mildt 😠 Endret Januar 19, 2017 av dunderdo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 19, 2017 Share Skrevet Januar 19, 2017 Er det originalt en 272hk eller 286hk? dunderdo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Januar 19, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2017 2 timer siden, TRF-Racing skrev: Er det originalt en 272hk eller 286hk? 286hp facelift bil dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 19, 2017 Share Skrevet Januar 19, 2017 Hmm.. tror softwaren bør sees på, det ser ikke ut på biler vi trimmer. TRF Steg 2 til denne er på 370hk. dunderdo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Januar 19, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2017 (endret) 37 minutter siden, TRF-Racing skrev: Hmm.. tror softwaren bør sees på, det ser ikke ut på biler vi trimmer. TRF Steg 2 til denne er på 370hk. Hva slags pris tar du for en slik jobb forresten?? Og hvor mange NM kan jeg regne med? Endret Januar 19, 2017 av dunderdo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 19, 2017 Share Skrevet Januar 19, 2017 veil pris er 13800,- ink mva inkludert montering av TRF dpf erstatter (for en original bil) Dersom du ikke skal ha selve erstatteren kan vi gi et tilbud basert på det. Send meg gjerne en mail info@trf-performance.no dunderdo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Januar 19, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2017 (endret) 1 time siden, TRF-Racing skrev: veil pris er 13800,- ink mva inkludert montering av TRF dpf erstatter (for en original bil) Dersom du ikke skal ha selve erstatteren kan vi gi et tilbud basert på det. Send meg gjerne en mail info@trf-performance.no Jeg har DPF erstatning rør, swirlflaps propper og egr delete som jeg skal montere før chipping 😊 Er resten bare dde arbeid da?? Driver å snuser litt på hybrid turboer og forsterka converter 😊 Endret Januar 19, 2017 av dunderdo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå