johanngj Skrevet Januar 19, 2017 Share Skrevet Januar 19, 2017 (endret) Hei, har en N47 motor i min 520d som stopper av seg selv i kald tilstand ved lave turtall, og lavt pådrag. Gjerne inn mot rundkjøringer, parkering etc. Kan også stoppe/nesten stoppe i park og tomgang. Av og til litt nøling i oppstarten, men starter ALLTID. Varm motor er aldri noe problem før idag. Koblet opp Rheingold og fant ingen relevante feilkoder. Valgte så å logge mens jeg kjørte og finner plutselig fall i matetrykk fra 4.5 bar til 3.0 over ett sekund. Merker ingenting i bilen. Det uløses da feilmelding i idrive "Fuel pump fail" (ny idag) , men denne forsvinner igjen. Det har så blitt lagret feilkode 06292 EKPS Control voltage low, og 004BDA Fuel Presupply pressure control. Finner i loggingen også ett sekund hvor matetrykket er "not available mbar" Noen tips? Skal sjekke EKPS-modulen for irring, men vanskelig å vite om det er den som bør byttes, eller lavtrykkspumpa i tanken. (den er forøvrig 3 år og 160.000 km gammel) Kan en defekt matetrykkssensor (jamfør "not available mbar) styre DDE til å kutte tilførsel? Tips til videre feilsøk? Takker og bukker på forhånd! Endret Februar 22, 2017 av johanngj Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet Januar 23, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2017 Oppdatering: Finner at pumpen bare får 5v (istedet for 14.x) når bilen står i ro. Da får jeg melding om pump failure i iDrive, og beskjed om at bilen kan stoppe. Spenningen stiger når bilen kjører. Tilførselspenning er stabil på ca 15v. Matetrykket er henholdsvis 3 bar på 5v, og 4.5 bar ved ca 15v pumpespenning. Railtrykket har holdt seg høyt nok til at bilen ikke har stoppet denne gang. Ligger på 275 på tomgang. Noen som vet om det er riktig at pumpespenningen skal så lavt som 5v ved stillestand? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet Februar 22, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2017 (endret) Fikk bestilt en ny styreenhet på eBay, og installert denne (møkkajobb forresten) samt kodet med NCS. Da ble det slutt på fuskingen. Fikk tak i siste versjon av EKPM3-enheten. Denne ligger bak trekket på høyre side av bagasjerommet på E61. Motsatt side ab bildet, men det er MANGE deler som må av for å komme til! Endret Februar 22, 2017 av johanngj 540is, uglefossen og arildopc reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå