Tber Skrevet Januar 29, 2017 Share Skrevet Januar 29, 2017 Hei jeg lurer på om det er mulig å bygge om min 525 til 530v8. Har hørt lit forskjelig om dette mtp aksel velt å sånt. Planen er å kjøpe en 530 dele bil for å flytte over alt av driv verk og etc til 525'en Så jeg lurer på om det er mulig å få godkjent dette til bt? 525'en er en 1990 m20b25 importert til norge i 1999. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 29, 2017 Share Skrevet Januar 29, 2017 alt er mulig. du må dokumentere delene. at karosseriet tåler effekt og NM. anbefaler å finne en delebil med manuell kasse, da er akselvekten noe helt annet. det fine med din bil er at du har stålblokk og den veier nok det samme som en m60. min 728ia ble godkjent med m62 og manuell gir, fikk samme akselvekter som orginalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tber Skrevet Januar 29, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2017 (endret) Tusen takk for svar jeg bare lurer litt mer spesefikt hva må dokumenteres å hvor får jeg dokumemtert det? å er det samma om det er 530 eller 540? Endret Januar 29, 2017 av Tber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tber Skrevet Januar 30, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2017 Noen som vet hvor jeg får papierer fra bmw? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 30, 2017 Share Skrevet Januar 30, 2017 jeg brukte realoem.com som grunnlag på mine søknader, og dette godtok vegvesenet. dokumentere at 525 karosseriet og v8 karosseriene er like, dokumentere delebilen at den er din, kjpt og betalt lovlig. så gjør du det enkelt ved å kjøre delebilen inn til vegvesenet, og så plomberer dem alle delene du må bruke. så må du inn med bilen din og få den på ID kontroll og at den er egnet til ombygging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tber Skrevet Januar 30, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2017 (endret) Takk Er det noen e34 karoserier som er ulike egentlig untat ix modeler? Åså fins den noe mal på en søknad? Så jeg vet litt i alefall hvordan det må se ut? Endret Januar 30, 2017 av Tber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 30, 2017 Share Skrevet Januar 30, 2017 vel, v8 karosseriene har eget artikkel nr.. men, m5 har samme karosseri som 525i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tber Skrevet Januar 30, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2017 Så det vil si v8 i 525 karoseri på en enkel måte går ikke? :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 30, 2017 Share Skrevet Januar 30, 2017 spørs litt på hva hk og nm en m5 med 3.8 har en 3liter skal kunne gå, den e jo 218 hk og 290nm. og i ettertid er det BARE å sleppe nedi en m60b40, for dem ser HELT like ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tber Skrevet Januar 30, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2017 Jeg er lit opptat av den må være godkjent delen da så hvis jeg ikke får mere en 530 så blor det bare 530 men skal snakke litt med BT om det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 30, 2017 Share Skrevet Januar 30, 2017 ser den bare å spørre dem, værste du kan få er at du må bruke 530 deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Januar 30, 2017 Share Skrevet Januar 30, 2017 Hei. Du må vite vekten på bilen din og nyttelast. M20 motoren din veier omtrent 55 kg mindre enn M60. Jeg tenkte å bygge om til M50B40 i en E34 som er gjort mye med karosserimessig og teknisk. Var tiltenkt 525M50 m turbo av han jeg kjøpte bilen av. 540 bakstilling er montert. Da jeg veide bilen var det med M50B20 motor og ZF 328 kasse. 540 bremser framme. 520 eksos. Jeg har for lite vekter å gå på og slo det fra meg. En annen viktig grunn er at det kan bli komplisert med ledningsnettet. ABS sentralen er på motsatt side i V8erne i forhold til 6erne jeg har sett. Men kan være at det ikke er noe problem. Bytte av hele billedningsnettet kan være aktuelt. Jeg ville gått for M52B28 motor. Setter man på M50B25 innsug, doble katalysatorer og får optimalisert hjernen, har du i overkant av 220 hk. Eller M30B35. Jeg har kjøpt flere 3 liter V8ere, og de har alle hatt rimelig slitte aut.kasser. Ble bare kjørt hjem til meg og ikke gjort ferdig. Siste bil kjøre jeg over 50 mil hjem. Med aut.kasse som slurer er det ikke noen sprek bil. Men tror at den kan bli bra med manuell kasse. Jeg har 3 liter V8 motor rimelig til salgs hvis du trenger det. Har muligens en 530V8 Touring til salg og. Planlagt 540 ombyggings prosjekt. En del sveisearbeid, men delene er på plass. Har 4 liter motor klar og alt som trenges for å bygge om til 540 med 6 trinns manuell kasse. Hilsen Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tber Skrevet Januar 30, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2017 (endret) Jeg har nytte lanst på 950 (i vognkort )på framaksel (530 1030 i vognkort så 80 kg forskjel)noen som vet va 530 har i faktisk vekt? (Ikke det som står i vognkort) for er ekstremt sugen på v8 så hvis noen vet faktiske vekta på framaksel hadde det vært supert har manuel kasse til m60 ligandes. Men får jeg ikke hentet in noe på at aut kassene er satans tunge men man kassene er ganske lette? (5trins) I følge en 530 jeg har sett så er abs hjerner å sånt på samme side Noen småe pluss på vektsiden blir jo bateri flyttes under setet å ac fjerning, elvifte å litt sånt da, alu rad Endret Januar 30, 2017 av Tber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tber Skrevet Februar 1, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2017 (endret) Har gjort litt mere regning på det å funnet ut av deler og exc.. dette kom jeg fram til : (samenlignet med en annen norsk e34 540) Egenvekta til 540`n i mot totalvekta på 525`n blir det 310kg til gode så kan sitte på 3 greie karer da. så skal jo klare vekt kravet da egentlig, men spørsmålet står fortsat på fram aksel lasten om det er mulig. Er det mulig hvis jeg bruker donor bil å få samme total vekt på 525`n som 540`n i vognkortet? Egenvekt Uten Fører 1 470 kg 1 670 kg=200 Tilatt Totalvekt 1 980 kg 2 230 kg=250 Maks aksellast foran 950 kg 1 050 kg=100 Maks aksellast bak 1 130 kg 1 280 kg=150 Maks Nyttelast 435 kg 485 kg=50 STØTDEMPER 31319065426 31319065428 STØTDEMPER INSATS 31321134565 31321092284 FRAM AKSEL 31111139660 31111139660 TRAVERS 31121133682 31121141621 BÆREARM 31121141621 31121141621 KREGNINGS STAG 31351133718 ø23mm 31351090787 ø23mm KALIPTRE 34111157501 34111160363 BREMSE SKIVER 34111160936 302X22mm 34116756090 302X28mm BAK DIFF 33101211887 33101213571 TRAVERS 33311090566 33311090566 BÆEREARM 33321132329 33321133393 KREGNING STAG 33531132197 15mm 33551140069 15mm STØTDEMPER 33521092278 33521092278 BREMSKIVER 34216756537 300x10 34216756537 300x10 Dele lista med forskjeler som jeg fant da Karoseriene er like Endret Februar 1, 2017 av Tber Skrive feil i hudre tals XD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Februar 1, 2017 Share Skrevet Februar 1, 2017 Hei. Kravet er at du skal benytte delene i understell og oppheng som er brukt på den store motoren. Og de skriver ikke opp vektene etterpå. Det er utfordringen jeg og har. Lurer på om absolutt laveste vektkrav er 300 kg nyttelast, og er 4 x 75 kg per person. Jeg har fått beskjed flere ganger om at BT ikke forandrer på antall sitteplasser. Du sparer jo noen kilo på 5 trinns man.kasse. Og eksosanlegget er tungt også på en 525. Sportseksos veier ofte mye mindre. Original eksos på 540 veier ca 50 kilo fra katalysator og bakover. Du er i grenseland på vektene. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå