kortsluttning Skrevet Februar 8, 2017 Share Skrevet Februar 8, 2017 (endret) Det kommer røy opp fra motorrommet når det regner Endret Mars 6, 2017 av kortsluttning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Februar 8, 2017 Share Skrevet Februar 8, 2017 @Clipictrial Fikser nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Februar 12, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2017 (endret) Fant ut at det mangler deksel under motoren, så håper det bare er vann som har sprutet opp på varm motor og fordampet Ikke noe hvit i oljen heller. Lufta til coupeen kommer inn på toppen av panseret nær frontruta, med pakning mellom motor rommet og luftinntaket. Så tror ikke det er noen fare for å dra inn røyk i coupeen så lenge denne pakningen tetter. Det er nok lurt å få tatt en kompresjonstest. Endret Februar 12, 2017 av kortsluttning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Februar 12, 2017 Share Skrevet Februar 12, 2017 Hvit eksos kan også skyldes vann i bensinen, eller som følge av årstiden. Oljeforbruket kan skyldes tett veivhusventilasjon eller andre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Februar 15, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2017 Takk for tipset, er det stor jobb å sjekke veivhusvent? Er det bare å gjøre reint et filter? Brukt en liter olje på 4000km, og fyller på vann i expansjonstanken ca hver 1000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Februar 15, 2017 Share Skrevet Februar 15, 2017 Jeg hadde prøvd en "radiatortett" i kjølevannet, og hvordan du sjekker veivhusventilasjonen finnes det drøssevis av videoer av på youtube. Ellers er det temmelig normalt med litt oljeforbruk på m54. Du kan forsøke å bytte til en litt tykkere olje hvis motoren unngår kaldstart i kaldt klima. På biler som ikke har gått ekstemt langt, går med høyt overtrykk, eller har opplevd koking er det ikke så ofte toppakningen ryker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå