Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fant ut at det mangler deksel under motoren, så håper det bare er vann som har sprutet opp på varm motor og fordampet :) 

Ikke noe hvit i oljen heller. 

Lufta til coupeen kommer inn på toppen av panseret nær frontruta, med pakning mellom motor rommet og luftinntaket. Så tror ikke det er noen fare for å dra inn røyk i coupeen så lenge denne pakningen tetter. 

Det er nok lurt å få tatt en kompresjonstest.

Endret av kortsluttning
Skrevet

Hvit eksos kan også skyldes vann i bensinen, eller som følge av årstiden. 

Oljeforbruket kan skyldes tett veivhusventilasjon eller andre ting.

 

Skrevet

Takk for tipset, er det stor jobb å sjekke veivhusvent?  Er det bare å gjøre reint et filter? 

Brukt en liter olje på 4000km, og fyller på vann i expansjonstanken ca hver 1000km.

Skrevet

Jeg hadde prøvd en "radiatortett" i kjølevannet, og hvordan du sjekker veivhusventilasjonen finnes det drøssevis av videoer av på youtube.

Ellers er det temmelig normalt med litt oljeforbruk på m54. Du kan forsøke å bytte til en litt tykkere olje hvis motoren unngår kaldstart i kaldt klima.

På biler som ikke har gått ekstemt langt, går med høyt overtrykk, eller har opplevd koking er det ikke så ofte toppakningen ryker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...