Gå til innhold

E46 320D (2003) sporadiske startproblemer

amentia
 Share

Anbefalte innlegg

Noen ganger kan bilen starte umiddelbart om det er 15-16 minus, mens den i andre enden av skalaen kan være svært lei å starte om det bare er en 6-7 minus. Det motsatte kan selvsagt også skje, altså at den er lei å starte når det er veldig kaldt, men at den starter med en gang ved mildere vær. Med andre ord, utetemperaturen spiller liten eller ingen rolle. Det rare er at når den først er lei å starte, så er dette noe som vedvarer i flere dager, inntil den plutselig starter med en gang, noe som da fortsetter de neste dagene, kanskje også i flere uker. Om jeg har slitt med å starte den om morgenen, og jeg bare kjører en kort tur til jobben og bilen står hele dagen, så starter den likevel umiddelbart en 7-8 timer senere, selv om det er minus 15. Etter at jeg omsider har fått start på den i periodene med startvansker så går den som ei klokke, men de første sekundene ryker det ganske svart av den, noe som fort blir borte. Hva kan dette være? Jeg har konkludert med at det ikke kan være glødepluggene, da de ikke kan ha perioder med latskap/dårlig form for så å bli bedre. Kan det være dieselkvaliteten? (synes kanskje det er et lite mønster i at problemene har kommet etter at jeg har tanket på Rema 1000, men er ikke sikker, og synes uansett det virker litt søkt). Kan det være et relé med dårlig kontakt? Dyser? Pumpe(r)? Vil diagnoseverktøy gi et svar bare når problemene er til stede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...