Gå til innhold

Pare CAS med DME, E70 X5


SvartBMW530d
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Saken startet med at min 09 E70 X5 30d fusket litt til tider. Den endte med at den stoppen til slutt. Slo av tenninga og startet bilen igjen og den virket fint så jeg komme meg hjem. Brukte bilen i noen dager før den så stoppet igjen.  Tok diagnose og fikk opp feilkode på injektorbank nr. 2 og dyse nr. 6. Jeg bestilte dyse, monterte den og brukde DIS til å kode den. Slettet også feilkodene. I god tro så skulle jeg starte bilen, men den ville ikke starte. Det var da litt dårlig med spenning på batteriet slik at klokka nullstilte seg og jeg fikk feilkode på girkasse å slikt. Jeg ladet så opp batteriet over natta for å så prøve dagen etter. Da kinna den lett irundt motoren å feilkode på girkasse å sånt var borte. Men bilen ville ikke starte. Begynte med feilsøking på kontakter i motorrom i tilfelle jeg hadde glemt å sette på noe etter dysebytte men det så bra ut. Tok en diagnose for å se etter feilkoder å, men ingen ting å finne. Det endte med å ringe til GS bildeler å snakke med en på verkstedet der. Da jeg nevne at bilen hadde vert tappet for strøm så sa han at det var stor sjanse for at det har blitt tull med startspærra, å at jeg måtte pare CAS modulen med DME. Så spørsmålet er, hvordan gjør jeg det? Jeg leita i DIS etter denne muligheten men finner ikke noe. Hvilket program må jeg ha for å få til dette? Noen som har program og som kan hjelpe meg med dette? Kan det gjøres med INPA? Jeg har inpa, men ikke inpa som støtter e70 X5. Noen som vet om jeg kan laste ned program for å pare CAS og DME? Dette skulle vert gjort så fort som mulig da jeg er avhengig av bilen.

 

Håper noen har svar på dette.

Mvh

Thomas

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...