Gå til innhold

'Ferske' erfaringer med QMI motorbehandling

gullsakar
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har lest endel om dette produktet og det høres jo veldig flott og bra ut. Men nå er jeg ikke typen som lar meg lure av godt skrevet 'skryt' om en leverandørs produkt. Har søkt i forum også og finner litt tråder om dette litt tilbake. Våger å lage en tråd til i håp om noen av dere har relativt nye opplevelser med dette produktet. Tenker da på : http://www.bilkontroll.no/qmi

Denne siden som selger produktet virker jo også som en seriøs aktør..

God helg!

Endret av gullsakar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde QMI på en 97 modell Volvo v70 jeg hadde for en del år siden, merket ikke noe spesielt etterpå, men syns å huske det kom litt dritt ut når jeg tappa ut olja. Som en vanlig forbruker  kan jeg ikke si jeg merket noe spesielt hvertfall.

Men som du sier er det voldsomt som de skryter av produktet sitt, husker jeg leste noe propaganda om at de hadde fylt det på store skip, og redusert drivstoff forbruk med så og så mye og bla bla bla teflon her og der osv.

Jeg prøvde et sett, med motorrens, drivstoff tilsettning, royal purpel olje + noe ekstra tilsetningsgreier..

Men så er det de som hevder at man ikke bør ta motorrens på motorer som har gått så langt, da dette kan fjerne dritt som holder motoren tett.. Mener og huske jeg brukte noe rensegreier på bmwen også når den hadde gått rundt 250 000 km. Har ikke merket noe mer oljeforbruk etterpå da.. Så ikke vet jeg. :)

Men jeg liker tanken på og vaske motoren innvendig da.. Så det ikke tetter seg med dritt her og der.. Kanskje jeg skulle tatt og kjørt en sånn rens igjen snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil er ikke gått sykt langt med sine 164k men det trenger ikke bety at den ikke er veldig skitten. De sier vel at i et par tilfeller har de sett at man må ned med bunnpanne for å rengjøre etter innvendig motorvask. Det betyr vel at den faktisk rengjør inni der. Da blir det fort noen timer uønsket skruing..

Jeg har egentlig ingen symptomer som skulle tilsi at jeg burde prøve dette.. eneste må være er at jeg syntes det lukter veldig forrurensa eksos av bilen når den går på tomgang. men som du sier Alpejohn så er det tanken på en ren og fin motor som høres så fint ut:) Men så må man jo gjøre dette riktig også. Først motorrens så motorbehandling.. Noen velger vel også å tappe ut gammel olje, fylle på en ny billig olje med motorrensen, tappe ut å fylle kvalitetsolje med motorbehandlingen.. Er litt sugen..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gjorde det på bmwen så fylte jeg rensen i gamle oljen, og etter den hadde gått ei god stund tappet jeg av, og fylte billig biltema olje, kjørte et par dager, tappet av og fylte castrol igjen. Merket ingenting, men fikk en god følelse på at jeg hadde gjort noe bra (forhåpentligvis) hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gullsakar skrev:

Qmi?

Nei, det var ikke QMI, men husker ikke hva det var.

Beklager at jeg skrev innlegget mitt siden det var QMI som var saken her.

Endret av orala
Tillegg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...