Gå til innhold

BMW E46 N42B18 starter ikke, HJELP!!

ZhilleN
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Bmw E46 N42B18 som jeg ikke får startet.

Har nå tatt kretskortavlesing, men ingen feil kommer opp..

Provlemet kom nå får ca 3 uker siden da jeg skulle på jobb kl 08:00, bilen startet parkerte på jobben, skulle hjem igjen da kinna den bare, ikek tegn til noe liv... jeg gikk så tom for strøm så måtte ringe etter hjelp, etter kinning i ca 2 minutter, starta den igejn som om alt er helt normalt, ingen ujevn gange på motoren eller tegn til feil. Dette har gjentatt seg nå flere ganger, noen ganger starter den helt fint mens andre ganger kinner den bare, noen som har vært borti dette? Kan også nevne at tidligere eier har parkert den i oppvarmet parkeringsanlegg på vinterstid og har aldri hatt problemer med og starte bilen. Den ble også brukt til korte turer, ca 2-3km daglig.

Nå driver jeg og synser og prøver å lese meg frem til et svar, men finner ingenting, noen sier veivakselsensor, noen sier at når det blir minusgrader kan det hende at kondensen i bensinrør rett og slett fryser ( bensinfilter ), noen sier bensinpumpa etc. men kan liksom ikke se på de som noe problem egentlig, da burde den ha harket/fått tenning så dødd evt, men som sagt så er det ikke tegn til liv, bare kinner...

Nå er jeg så møkklei da jeg er ganske så avhengig av bil for og komme meg frem og tilbake på jobb.

Er det noen som har vært borti samme tilfellet? Hva bør jeg gjøre? Tømme hele bensinsystemtet? Måle strøm på Bnesinpumpe? Sjekke jordingskabler? Håper noen her kan hjelpe meg som har hatt noe av det samme problemet...

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke påberope meg å ha særlig greie på dette, men jeg har vært borti liknende ved flere anledninger på andre biler og hver gang har det vist seg å være bensinpumpen.

De gangene du ikke får start, ta ut en tennplugg og sjekk om den er tørr. Er den tørr etter at du har kinnet og ikke fått start, da kommer det ikke bensin frem. I de fleste tilfeller vil dette være resultat av at bensinpumpen begynner å bli dårlig.

Om du bare slår på tenningen, så skal du kunne høre en svak summelyd i noen sekunder, dette er bensinpumpen som bygger opp trykk i systemet. Hører du ikke denne lyden er det nok en bekreftelse på at pumpen er gåen.

Endret av The Quark
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal prøve dette.. Kan et rele f.eks komme og gå også? skal sjekke dette hvertfall etterpå og se om den får bensin... får vel bare skrote hele motoren og handle 330 delebil og flytte over 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...