MoldE90 Skrevet Mars 13, 2017 Share Skrevet Mars 13, 2017 Forslag hva jeg skal gjøre med bilen ønskes. Stoppet da den stod på tomgang med low battery og har ikke startet siden. Står nå på et Mekonomen verksted som var like i nærheten. De finner ikke ut av det. Spørsmålet blir da: sette den inn på jaeger, selge den slik den er, vrake den, eller noe. Lurer på hvor dyrt det KAN bli i finne feilen og hvordyrt det KAN bli å fixe den. 318d N47 08 mod. Motor gått ca 120.000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 14, 2017 Share Skrevet Mars 14, 2017 Det kan være hva som helst som er feil. En god runde med diagnose utstyr og litt fornuft kommer man langt. Hawkon88 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Mars 14, 2017 Share Skrevet Mars 14, 2017 Litt usikker på hva du kan få for bilen når feilen er ukjent, men bilen er lite verd slik den står nå hvertfall. Diagnose er hvertfall en god plass å begynne. Stoppet bilen med low battery, er det jo logisk at den har problemer med ladingen. Hvis det er tilfelle, koster bytte av batteri et par lapper og en dynamo litt over 10 hvis du må kjøpe ny. Bare vit at en dynamo kan overhales temmelig enkelt, og det selges brukte til litt mer overkommelig pris som er like god så lenge lagre, sliperinger og børster er byttet. Det kan selvfølgelig være andre ting som er galt også, men dette er det jeg mener er mest sannsynlig utfra det du forteller. MaWeRiCk og orala reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoldE90 Skrevet Mars 22, 2017 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2017 Motorkode Arbeidstype Motornr. Modellkode N47 VG11 Nr. Beskrivelse Antall Levere (antall) Enhets- pris Rabatt % Beløp 0 0 0,00 0,00 0,00 dersom bilen fremdeles ikke gårt som den skal 0 0 0,00 0,00 0,00 3071 Miljøbedrift/kildesortering 1 0 99,00 0,00 99,00 Totalt 99,00 Totalt inkl. mva 123,75 12218591723 BMW Originaldel: Preheating control unit 1 0 1 275,15 0,00 1 275,15 12230035934 BMW Originaldel: GLØDESTIFT HVIT RING 4 0 490,69 0,00 1 962,76 1221520 SKIFTGLØDE-REGULERINGSENHET 4 0 164,75 0,00 659,00 1223505 SKIFT ALLE GLØDEPLUGGER 19 0 164,75 0,00 3 130,25 EP Annen leverandør: ER PÅ LAGER 1 0 0,00 0,00 0,00 Totalt 7 027,16 Totalt inkl. mva 8 783,95 61217555719 BMW Originaldel: BATTERI 80AH AGM 1 0 3 502,54 0,00 3 502,54 6121017 SKIFT BATTERI+ REGISTRERING 7 0 164,75 0,00 1 153,25 EP Annen leverandør: ER PÅ LAGER 1 0 0,00 0,00 0,00 DIS BRUK AV BMW TESTER 5,8 0 164,75 -0,47 960,00 1 feilsøking 8 0 164,75 0,00 1 318,00 det er deffekt partikkel filter 0 0 0,00 0,00 0,00 turbo er dårlig og bør byttes 0 0 0,00 0,00 0,00 etter at partikkel filter er byttet 0 0 0,00 0,00 0,00 det er dårlig vifte reim på bilen 0 0 0,00 0,00 0,00 Totalt 6 933,79 Totalt inkl. mva 8 667,24 Totalt 14 059,95 Mva 3 514,99 Totalt inkl. mva 17 574,94 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoldE90 Skrevet Mars 22, 2017 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2017 Med nytt filter og turbo blir det over 55.000,- Om det er noen med gode forslag eller tips så kom gjerne med dem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå