Berth92 Skrevet Mars 15, 2017 Share Skrevet Mars 15, 2017 Hei! Har en 2010 116D som i et par dager nå har oppført seg merkelig. Bilen går helt fint i lave turtall (mellom 1000 og 2000) men hvis jeg gir gass i 3 gir og turtallet nærmer seg 3000 og jeg vil gire opp til 4 begynner bilen å riste når jeg trykker inn clutchen for å gire. Dette gjelder forsåvidt alle gir jeg prøver alt fra 1-3 gir (litt vanskelig på norske veier å teste de andre girene. Noen som har noen tips? Ristingen forsvinner da når jeg har fått giret og den havner rundt 1500 - 1700 rpm. Mens jeg prøvde å sjekke litt mens bilen står stille, så prøvde jeg å trykke inn clutch og 1 gir og gi litt gass (med clutch klemt inn) da stopper turtallet på 2000 omdreininger. Hvis jeg da gjør det samme med men uten clutch klemt inn fyker den rett opp i 5000 omdreininger. Aner ikke om dette har noe med hverandre å gjøre. Håper det finnes noen kloke hoder der ute 👍 Aleksander Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinfaane Skrevet Februar 21 Share Skrevet Februar 21 hei fant du ut av hva årsaken var? har lignende problem på min nå martin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 21 Share Skrevet Februar 21 Vil nok tro det da denne tråden er fra 2017. Vanskelig å få svar på det da bruker var sist pålogget 15/03-2017. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå