Minken76 Skrevet Mars 16, 2017 Share Skrevet Mars 16, 2017 Hei. Skal ha nye sommerdekk på min X5 2012 modell og har vært plaget med sporing. 275/40/20 foran og 315/35/20 er det som står på nå. Forslag til valg av dekkmerke? Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet Mars 19, 2017 Share Skrevet Mars 19, 2017 Nå er det søndag og ingen har svart før meg. Har ikke X5, men 255/55x18 er vel original dimensjon på den bilen. Å øke bredden gir jo ofte sporingsproblem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet Mars 20, 2017 Share Skrevet Mars 20, 2017 Sporing kan ofte komme om dekkene er slitt. Hadde en 07 Honda CR-V som sporet fryktelig, den var levert med 235 bredde. Etter at nye dekk ble montert ble dette bedre. Fikk også tips om og se etter dekk som ikke var for "kantede"(avrunning mellom dekkside og rulleflate) fordi dette kunne føre til mer "klatring" når det var sporete veibane. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Mars 20, 2017 Share Skrevet Mars 20, 2017 Sporing kan du også løse ved å peise inn mer luft. Jeg hadde sporing på min bil med 245 foran og 275 bak, med ca 2.6 bar i begge. Blåste inn 2.8 foran og 3.1 bak, da var borte, med mindre jeg kjørte på steder der veibanen faktisk har "vegger" ved siden av hjulspora. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knjorgen Skrevet Mars 20, 2017 Share Skrevet Mars 20, 2017 Har hatt problemer med sporing på en Audi A4. Den ble levert med Bridgestone. Håpløst! Byttet til Continental, de var bedre. Tredje gang ble det Nokian. Mye bedre! (245/40 x 18) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå