mrdalland Skrevet Mars 20, 2017 Skrevet Mars 20, 2017 Hei Har et problem med en sviddlukt fra venstre bakhjul pÄ min 2007 mod e90 318d. Kom for rundt en mnd siden en rar sviddlukt inni bilen. Da jeg gikk ut for Ä lokalisere hvor lukten kom fra kom jeg frem til at det var venstre bakhjul. FÞrste tanke var at caliperen henger men bremsene er ikke varm. Leste ogsÄ at en plastpose eller lignende kunne satt seg fast i eksosen og lage lukten men det er heller ikke tilfellet. Noen som har opplevd dette fÞr? Takk for svar pÄ forhÄnd
bmw cab Skrevet Mars 20, 2017 Skrevet Mars 20, 2017 (endret) Den lukta er der ennĂ„? Kan vĂŠre lavt trykk i dekk. HĂ„ndbrems vaier gĂ„r ikke tilbake i fri posisjon. Eller at du sladder for mye,hahahađ Har du tid og mulighet,lĂžft bilen opp,sett gir i fri,og vri pĂ„ hjulet. GĂ„r ikke det,sĂ„ har hĂ„ndbrekksko mest sannsynlig lĂ„st seg.Har bremseskive en blĂ„tonet farge?,Har den det,sĂ„ kan det ogsĂ„ vĂŠre kaliper. Eller at dekket tar i hjulbuekant,knekt fjĂŠr??? Lykke til,suger med lukt man ikke finner ut avđ Endret Mars 20, 2017 av bmw cab mrdalland reagerte pĂ„ dette 1
Gnaffert Skrevet Mars 21, 2017 Skrevet Mars 21, 2017 Opplevde varmgang, og derav noe svilukt, ved venstre framhjul pÄ min forrige bil (Honda Accord). Det viste seg Ä vÊre et Þdelagt hjullager. Det skader neppe Ä sjekke. Lykke til, i alle fall mrdalland reagerte pÄ dette 1
mrdalland Skrevet Mars 21, 2017 Forfatter Skrevet Mars 21, 2017 (endret) 18 timer siden, bmw cab skrev: Den lukta er der ennĂ„? Kan vĂŠre lavt trykk i dekk. HĂ„ndbrems vaier gĂ„r ikke tilbake i fri posisjon. Eller at du sladder for mye,hahahađ Har du tid og mulighet,lĂžft bilen opp,sett gir i fri,og vri pĂ„ hjulet. GĂ„r ikke det,sĂ„ har hĂ„ndbrekksko mest sannsynlig lĂ„st seg.Har bremseskive en blĂ„tonet farge?,Har den det,sĂ„ kan det ogsĂ„ vĂŠre kaliper. Eller at dekket tar i hjulbuekant,knekt fjĂŠr??? Lykke til,suger med lukt man ikke finner ut avđ GĂžy med skikkelige svar, takker og bukker đ Lurte pĂ„ dette med hĂ„ndbrekk siden jeg jeg prĂžvde Ă„ stramme dette for noen mĂ„neder siden, var en stund etter jeg gjorde det lukten kom, det gĂ„r an Ă„ vri pĂ„ hjulet men komer en liten skrapelyd, har prĂžvd Ă„ slakke hĂ„ndbrekket men ingen forskjell der, hĂ„ndbrekket i seg selv er helt elendig, kan det vĂŠre det som lager lukten da? Evt. hva mĂ„ gjĂžres da? Har aldri vĂŠrt borti det fĂžr đł Endret Mars 21, 2017 av mrdalland
mrdalland Skrevet Mars 21, 2017 Forfatter Skrevet Mars 21, 2017 4 timer siden, Gnaffert skrev: Opplevde varmgang, og derav noe svilukt, ved venstre framhjul pĂ„ min forrige bil (Honda Accord). Det viste seg Ă„ vĂŠre et Ăždelagt hjullager. Det skader neppe Ă„ sjekke. Lykke til, i alle fall Skal sjekke det ut, takker đđ
bmw cab Skrevet Mars 21, 2017 Skrevet Mars 21, 2017 6 timer siden, mrdalland skrev: GĂžy med skikkelige svar, takker og bukker đ Lurte pĂ„ dette med hĂ„ndbrekk siden jeg jeg prĂžvde Ă„ stramme dette for noen mĂ„neder siden, var en stund etter jeg gjorde det lukten kom, det gĂ„r an Ă„ vri pĂ„ hjulet men komer en liten skrapelyd, har prĂžvd Ă„ slakke hĂ„ndbrekket men ingen forskjell der, hĂ„ndbrekket i seg selv er helt elendig, kan det vĂŠre det som lager lukten da? Evt. hva mĂ„ gjĂžres da? Har aldri vĂŠrt borti det fĂžr đł Det er det forumet er tilđ Det jeg hadde gjort er Ă„ frigjĂžre brekket fĂžrst. Riv opp mansjett rundt hĂ„ndbrekket. SĂ„ mĂ„ du ha en flat trekker og dytte bort i et lite klips. Da har du frigjort vaier til hĂ„ndbrekket. SĂ„ lĂžfter du opp bilen pĂ„ traversen,fjerner dekk/felg fra navet begge sider bak,og setter bilen i fri. Husk Ă„ sett noe foran dekkene foran,sĂ„ slipper bilen Ă„ trille,heheđ LĂžs nĂ„ opp den lille skruen som holder skive fast til navet.Fjern sĂ„ bremsekaliper fra klaven. Sett tilbake 2 bolter,Og en latmannsarm mellom de..Og sĂ„ mĂ„ du prĂžve Ă„ snurre pĂ„ skiven,hĂžrer du skrapelyder,eller at det nesten ikke gĂ„r rundt,eller det gĂ„r for lett sĂ„ er det hĂ„ndbrekk sko som mĂ„ byttes. For Ă„ se bak skiven sĂ„ mĂ„ du fysisk fjerne bremseskiven. Det gjĂžr du ved Ă„ se pĂ„ det ene tomme hullet som er pÄ skiven.Bruk en lommelykt og lys opp inni det tomme hullet mens du vrir rundt pĂ„ skiven.(Du mĂ„ se inni hullet) Du skal stoppe nĂ„r du ser en liten vri dings hode bak skiven. SĂ„ mĂ„ du bruke en flat trekker og vri pĂ„ det hjulet,du skal da vri pĂ„ den til bremseskiven blir lett Ă„ snurre rundt. Etter det kan du banke litt pĂ„ skiven med en slegge og sĂ„ dra skiven av navet. Vil du ikke ta av skiven men bare prĂžve Ă„ stramme opp,sĂ„ gjelder samme prossedyre.Forskjellen er at nĂ„ mĂ„ du vri pĂ„ det lille vri hodet til det ikke gĂ„r ann Ă„ vri mer pĂ„ det.Da skal skiven lĂ„se seg helt. Etter at du har gjort det,sĂ„ skal du vri det hodet 4-6 klikk tilbake. Da skal skiven vĂŠre mulig Ă„ snurre rundt,men det skal vĂŠre motstand nĂ„r du gjĂžr det.SĂ„ gjĂžr du det samme pĂ„ andre siden,da fĂ„r lik hĂ„ndbrekk kraft pĂ„ begge sider. MĂ„ du bytte hĂ„ndbrekk sko og du ikke har gjort det fĂžr,sĂ„ setter du bilen pĂ„ verksted. Det er ikke en vanskelig jobb,men krever noe skillz. Se pĂ„ linken her,da skjĂžnner du hva jeg menerđ https://youtu.be/nU63iKnn4EI Om du bor rundt G.Moen,sĂ„ kan jeg hjelpe deg en dag??  orala og mrdalland reagerte pĂ„ dette 2
mrdalland Skrevet April 20, 2017 Forfatter Skrevet April 20, 2017 On 21. mars 2017 at 23.20, bmw cab skrev: Det er det forumet er tilđ Det jeg hadde gjort er Ă„ frigjĂžre brekket fĂžrst. Riv opp mansjett rundt hĂ„ndbrekket. SĂ„ mĂ„ du ha en flat trekker og dytte bort i et lite klips. Da har du frigjort vaier til hĂ„ndbrekket. SĂ„ lĂžfter du opp bilen pĂ„ traversen,fjerner dekk/felg fra navet begge sider bak,og setter bilen i fri. Husk Ă„ sett noe foran dekkene foran,sĂ„ slipper bilen Ă„ trille,heheđ LĂžs nĂ„ opp den lille skruen som holder skive fast til navet.Fjern sĂ„ bremsekaliper fra klaven. Sett tilbake 2 bolter,Og en latmannsarm mellom de..Og sĂ„ mĂ„ du prĂžve Ă„ snurre pĂ„ skiven,hĂžrer du skrapelyder,eller at det nesten ikke gĂ„r rundt,eller det gĂ„r for lett sĂ„ er det hĂ„ndbrekk sko som mĂ„ byttes. For Ă„ se bak skiven sĂ„ mĂ„ du fysisk fjerne bremseskiven. Det gjĂžr du ved Ă„ se pĂ„ det ene tomme hullet som er pÄ skiven.Bruk en lommelykt og lys opp inni det tomme hullet mens du vrir rundt pĂ„ skiven.(Du mĂ„ se inni hullet) Du skal stoppe nĂ„r du ser en liten vri dings hode bak skiven. SĂ„ mĂ„ du bruke en flat trekker og vri pĂ„ det hjulet,du skal da vri pĂ„ den til bremseskiven blir lett Ă„ snurre rundt. Etter det kan du banke litt pĂ„ skiven med en slegge og sĂ„ dra skiven av navet. Vil du ikke ta av skiven men bare prĂžve Ă„ stramme opp,sĂ„ gjelder samme prossedyre.Forskjellen er at nĂ„ mĂ„ du vri pĂ„ det lille vri hodet til det ikke gĂ„r ann Ă„ vri mer pĂ„ det.Da skal skiven lĂ„se seg helt. Etter at du har gjort det,sĂ„ skal du vri det hodet 4-6 klikk tilbake. Da skal skiven vĂŠre mulig Ă„ snurre rundt,men det skal vĂŠre motstand nĂ„r du gjĂžr det.SĂ„ gjĂžr du det samme pĂ„ andre siden,da fĂ„r lik hĂ„ndbrekk kraft pĂ„ begge sider. MĂ„ du bytte hĂ„ndbrekk sko og du ikke har gjort det fĂžr,sĂ„ setter du bilen pĂ„ verksted. Det er ikke en vanskelig jobb,men krever noe skillz. Se pĂ„ linken her,da skjĂžnner du hva jeg menerđ https://youtu.be/nU63iKnn4EI Om du bor rundt G.Moen,sĂ„ kan jeg hjelpe deg en dag??  Fantastisk guide đđ PrĂžvde Ă„ stramme opp brekket, ingen hell der sĂ„ endte med Ă„ bytte sko, fjĂŠrer og det men fortsatt er den forferdelige lukten der đ SĂ„ at det trengte Ă„ byttes uansett men lukten forblir et mysterium đ€
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ