Gå til innhold

simene30
 Share

Anbefalte innlegg

Kan ikke utelukke toppakning nei, men det hørtes rart ut at du bare tidvis fikk varme i varmeapparatet, er det luftet skikkelig så skal det være varme her hele tiden, om motoren er varm vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, det er det jeg også synes er litt rart. Var kun varme vekselvis, men kan det gjøre at det blir trykk i systemet tro? Motoren var varm gjennom hele testrunden uten at det virket som at det var noe gjennomstrømning til varmeregisteret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, simene30 skrev:

Enig, det er det jeg også synes er litt rart. Var kun varme vekselvis, men kan det gjøre at det blir trykk i systemet tro? Motoren var varm gjennom hele testrunden uten at det virket som at det var noe gjennomstrømning til varmeregisteret. 

Det skal være trykk i systemet, men ja det blir mer trykk om det er luft i systemet.

prøv å åpne ekspansjonslokk og lufteskruer og gi litt turtall ca 3-4000 med varmeapparatet på full peisings, det skal da bli så varmt i varmeapparatet at det gjør vondt å holde handa foran utblåsingen.

Sørg for å ha nok kjølevann på motor hele tiden, når jeg sier kjølevann så må det være vann og kjølevæske blandet sammen, selv kjører jeg med 50/50 Tror det gir ett kokepunkt på rundt 130 grader.

Endret av Haug523
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hjelpe å sette bilen med snuten opp i en bakke.

Fyller du helt opp til kanten når du lufter? 

Bruker selv å fylle ekspansjonstanken helt opp med åpne luftskruer og motoren av og kald, men tenning og varmeapparat på. Klemmer på slangene til det ikke kommer bobler. Skrur så igjen luftskruene, men lar ekspansjontanken være åpen. Starter opp motoren, og passer på å ha ekspansjonstanken helt full hele veien til det ikke kommer flere bobler. 

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...