Gå til innhold

Feilmelding 41F2 Elektroluefter Ansteuerung

WolfM
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva denne innebærer ? Er kjølevifta defekt, eller er det noe med styringen ? Har også sjekket sikringen, den ser helt OK ut.

Vanntemperaturmåler ligger helt stødig, aldri noen tegn til overoppheting uansett hvor hardt jeg kjører - lange bakker med hengerlast på 2 tonn blant annet. Men jeg har ikke stått i kø i 40 varmegarder da.....

Endret av WolfM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem løst - det var hele kjølevifta som måtte byttes. 

Feilmeldingen 41F2 indikerer med meget stor sannsynlighet at kjølevifta er gåen og må skiftes. For ett par år siden var det en som hadde samme feilmelding her på forumet, men han fikk ikke noe svar. Jeg sendte en PM og han sa det endte med at den måtte byttes, og derfor tok jeg sjansen på at det var det samme hos meg også. Fikk vifte via Autodoc til ca kr 3.400,- inkl mva og transport.

Fint om alle forteller om hva som ble løsningen på tekniske spørsmål som er presentert i forumet, selv om man ikke får svar her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW X3 med M57 motor. Ja, kjølevifte på radiator (styringsmodulen er innebygget i vifta).  I vårt klima er det mange som ikke merker at viften har tatt kvelden, moderne dieselmotorer avgir relativt lite varme. Jeg oppdaget det ved å lese ut feilkoder ifm mitt kaldstartproblem (annen tråd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...