WolfM Skrevet Mars 30, 2017 Share Skrevet Mars 30, 2017 (endret) Er det noen som vet hva denne innebærer ? Er kjølevifta defekt, eller er det noe med styringen ? Har også sjekket sikringen, den ser helt OK ut. Vanntemperaturmåler ligger helt stødig, aldri noen tegn til overoppheting uansett hvor hardt jeg kjører - lange bakker med hengerlast på 2 tonn blant annet. Men jeg har ikke stått i kø i 40 varmegarder da..... Endret Mars 30, 2017 av WolfM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 30, 2017 Share Skrevet Mars 30, 2017 Det er kanskje vifta til ecu den mener? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WolfM Skrevet Mars 31, 2017 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2017 (endret) Det var en god ide, tenkte ikke i de baner. Ante ikke at den har egen vifte, men hvor sitter ECU i bilen min ? Endret Mars 31, 2017 av WolfM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WolfM Skrevet Mai 1, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2017 Problem løst - det var hele kjølevifta som måtte byttes. Feilmeldingen 41F2 indikerer med meget stor sannsynlighet at kjølevifta er gåen og må skiftes. For ett par år siden var det en som hadde samme feilmelding her på forumet, men han fikk ikke noe svar. Jeg sendte en PM og han sa det endte med at den måtte byttes, og derfor tok jeg sjansen på at det var det samme hos meg også. Fikk vifte via Autodoc til ca kr 3.400,- inkl mva og transport. Fint om alle forteller om hva som ble løsningen på tekniske spørsmål som er presentert i forumet, selv om man ikke får svar her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 1, 2017 Share Skrevet Mai 1, 2017 Hvilken bil er det? Og mener du kjøleviften på radiator? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WolfM Skrevet Mai 2, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2017 BMW X3 med M57 motor. Ja, kjølevifte på radiator (styringsmodulen er innebygget i vifta). I vårt klima er det mange som ikke merker at viften har tatt kvelden, moderne dieselmotorer avgir relativt lite varme. Jeg oppdaget det ved å lese ut feilkoder ifm mitt kaldstartproblem (annen tråd). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 2, 2017 Share Skrevet Mai 2, 2017 Ja, det er nok rett i det du sier der. Min vifte har aldri startet på mine 3,5 år med eie. Det er ikke noe bråhast altså med skifte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå