Kristian 325 Skrevet April 2, 2017 Skrevet April 2, 2017 (endret) Hei. Jeg har noen spørsmål angående kjøleslanger til min E36 325i 1992. Jeg kan begynne med å si at jeg kjøpte bilen med et såkalt "powerfilter" så tidligere eier har fjernet den originale luftfilterboksen og termostaten. Termostaten jeg snakker om har posisjon nummer 10 på bilde.1 og skal være monter inn på luftfilter boksen. Problemet er som sagt at de har fjernet denne termostaten,så har de trekt slange nummer 14 på bilde 1 fra gassspjeldet ned til den såkalte boksen nede til høyre på bilde 2. Så de har koblet slange 14 nederst på den boksen hvor slangen for lufting av bensintanken er koblet på i toppen av den boksen. Videre har de fjernet kjøleslange nummer 13 på bilde 1 og så har de stengt den nippelen som er monter i blokken som slange nummer 13 på bilde 1 egentlig skulle ha vært koblet til. Så spørsmålet er,kan jeg ha det slik?Eller er det fare for at det blir dårligere sirkulasjon på kjølevannet og at motoren blir varmere?Og hva er den delen nede til høyre på bilde 2 som jeg kaller for boksen? Jeg synes det er rart at i toppen av den boksen så er en slange fra bensintanken og en annen slange for tanklufting koblet på mens i bunnen av den boksen,er en slange med kjølevann fra gassspjeldet koblet på?Det viker ikke helt logisk spør du meg.. Endret April 3, 2017 av Kristian 325
bmwmann24 Skrevet April 4, 2017 Skrevet April 4, 2017 Boksen er et kullfilter. Kullet skal ta opp dunst fra bensin for å bevare katalysator (mener jeg å huske)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå