Roger Joensen Skrevet April 11, 2017 Share Skrevet April 11, 2017 (endret) Hei, har en 1998 modell 318i som plutselig ikke lengre vil starte Starteren går for fullt, men den vil liksom ikke tenne, hva kan dette være? Hadde først en liten mistanke om at det kunne være startspærra, men hvordan vet jeg egentlig om den fungerer som den skal? ( i en annen bil jeg hadde var det et blinkende lys i dashbordet som indikerte om startspærra var aktivert eller ikke) Har den siste måneden også fått trøbbel med sentrallåsen, får kun opp førerdør og bagasjeluke, som jeg fysisk må låse opp med nøkkelen, å ja, det er strøm på nøkkel, lys i kupe funker på nøkkelen, men ikke sentrallås. Kan dette ha en sammenheng?? Endret April 11, 2017 av Roger Joensen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Joensen Skrevet April 12, 2017 Forfatter Share Skrevet April 12, 2017 Sjekket alle sikringer, alt ok der. Hører også bensinpumpa når jeg vrir på nøkkelen. Vil jeg klare å turne startmotoren om det er startsperra som kødder? Kan det være en føler av noe slag som har tatt kvelden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 12, 2017 Share Skrevet April 12, 2017 Tipper veivsensor. Går starteren rundt så er det ikke startsperre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Joensen Skrevet April 13, 2017 Forfatter Share Skrevet April 13, 2017 Flott, da kan jeg utelukke startsperra. En ting mindre å tenke på Ender vel på verksted over påske for å få stilt diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet April 13, 2017 Share Skrevet April 13, 2017 På m50 maskiner ska det være +-500ohm på veivsensor og 0 når den går. Prøv å ohme selv, har du uendelig med ohm så er det vel bare å bytte ut veivsensor! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå