e34er Skrevet April 11, 2017 Share Skrevet April 11, 2017 Hei! Har en 525tds 94 mod (e34), og den et litt humørsjuk. Den har stått en del år, og skiftet starteren på den slik at den skulle starte igjen. Jeg kjøpte også et nytt batteri, for det virket som om bilen ikke fikk nok strøm til å dra med seg motoren. Hvis jeg slo i starteren, så startet bilen, men den klarte rett og slett ikke å få starteren med seg. Hadde også dette problemet etter jeg kjøpte nytt batteri, men når jeg først fikk startet den en gang, startet den som oftest lett men har måttet brukt startkabler noen ganget for å få nok strøm, og dette er altså etter jeg kjøpte batteriet. Lurer derfor på hva dette kan være for noe? Kan det være noe som stjeler strøm? Har vært inne på tanken at batteriet er dårlig, men har prøvd et batteri som jeg vet er i orden, men uten hell 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 11, 2017 Share Skrevet April 11, 2017 Enkleste er vel og måle om noe trekker strøm når bilen er av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e34er Skrevet April 11, 2017 Forfatter Share Skrevet April 11, 2017 2 minutter siden, Reef89 skrev: Enkleste er vel og måle om noe trekker strøm når bilen er av. Hvordan gjør man dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 11, 2017 Share Skrevet April 11, 2017 Måler med et multimeter (helst et med kurv, sånn at alle små strømmer oppdages) mellom hver sikring du tar ut til du finner synderen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e34er Skrevet April 11, 2017 Forfatter Share Skrevet April 11, 2017 2 minutter siden, Reef89 skrev: Måler med et multimeter (helst et med kurv, sånn at alle små strømmer oppdages) mellom hver sikring du tar ut til du finner synderen. Okei, tusen takk! Da skal jeg prøve det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoltbmwelsker Skrevet April 11, 2017 Share Skrevet April 11, 2017 Steg 1. Du trenger et multimeter Steg 2. Koble av minus polen fra batteriet og sett et multimeter en av spissene på batteriet og en på polen. Steg 3.Les hvor mye som bilen trekker med tenning av. Steg 4. Trekk ut sikringer til du finner synderen, Ikke åpne dører osv mens dette foregår, da kan du knekke multimeteret. Ikke sett på tenning heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e34er Skrevet April 11, 2017 Forfatter Share Skrevet April 11, 2017 5 minutter siden, stoltbmwelsker skrev: Steg 1. Du trenger et multimeter Steg 2. Koble av minus polen fra batteriet og sett et multimeter en av spissene på batteriet og en på polen. Steg 3.Les hvor mye som bilen trekker med tenning av. Steg 4. Trekk ut sikringer til du finner synderen, Ikke åpne dører osv mens dette foregår, da kan du knekke multimeteret. Ikke sett på tenning heller. Okei men hva bør multimeteret vise? Er det normalt at den trekker litt strøm uten at tenningen står på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoltbmwelsker Skrevet April 11, 2017 Share Skrevet April 11, 2017 Kommer ann på hva slags bil man har. Men hvis du har ettermontert radio og defa pleier det å være synderen i 90% av tilfellene vi har inne på jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e34er Skrevet April 11, 2017 Forfatter Share Skrevet April 11, 2017 1 time siden, stoltbmwelsker skrev: Kommer ann på hva slags bil man har. Men hvis du har ettermontert radio og defa pleier det å være synderen i 90% av tilfellene vi har inne på jobben. Er ikke radio i nå, men det henger derimot flere ledninger løst ut der radioen skal være vet ikke om dette har noe å si jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet April 13, 2017 Share Skrevet April 13, 2017 Du skal sette multimeter i serie med bilen, vri multimeter til "A" altså amperemåling. 1. Lås alt, men ha dør(er) åpne, ta av -pol på batteri. 2. Sett den ene spissen på batteri den andre på sko. Nå har du alt i serie. Overstiger du 10amp så sprenger du sikring i multimeter. Så ikke kødd med sentrallås, starter osv. 3. Vent noen min til hvilestrøm oppnås. På f.eks e39 tar dette 25min ca. Mindre med din sikkert. 4. Bilen din får stjele 0.05amp!! Overstiges dette så har du en tyv. Du får dra ut sikringer (1 etter 1) til du havner nedpå ca 0.05amp. Står det f.eks 1.2amp under måling så betyr det at du er fri for strøm i løpet av et par dager. Nexttron reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå