Gå til innhold

E46 330 bremser framme selges. Passer rett på E36.


Eirik Viste
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har dere som vil ha bedre bremser i E46 eller E36 muligheten for å kjøpe E46 330 bremser i god stand. Disse passer bolt-on på E36 modeller opp til M3. Bremseskivene har mål på 325 x 25 mm. 57 mm stempel. E36 M3 har 315 x 28 mm skiver og 60 mm stempel. Bremsene har omtrent samme ytelse som M3, men kan brukes på vanlig E36 nav. M3 bruker spesielle spindler og hjulnav som koster en del å kjøpe, så det gjør kjøp av M3 bremser mye dyrere.

Kalipperne er i fin stand og klossene er nesten som nye av merket Bosch. Den ene skiven manglet. Tykkelsen på 24.80 mm  kommer fra samme bil som kalipperne. Den andre skiven måler 24.05 mm. Minimum tykkelsen er 23.40 mm. Så det er mye igjen. Det er kalipperne som er verdt mest her, men bremsene kan monteres rett på bilen og brukes lenge.

Alpina E46 B3 3.3 med 280 hk bruker også disse bremsene. Hadde et bilblad der spesielt bremsene fikk veldig skryt. Bedre ytelse enn 4-stemplete fra Audi og Mercedes AMG. Dette er absolutt bremser som Alpina B3 3.2 og 3.0 burde hatt. De har ikke større bremser enn 318is-328 framme med 286/22 skiver.. 325 og 328 kan og veldig gjerne ha 330 bremser.

Man må bruke minst 17" felger med disse bremsene.

Prisen er 2.600 kr + frakt. Bremsene befinner seg i Stavanger. Ikke ofte at slike bremser er for salg.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Mobilbilder bil, jobb m.m 211.jpg

Mobilbilder bil, jobb m.m 212.jpg

Mobilbilder bil, jobb m.m 213.jpg

Mobilbilder bil, jobb m.m 214.jpg

Endret av Eirik Viste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Dette settet skal etter det jeg vet passe på din 2002 320ci. Hvis du har de små 276/19 skivene bak eller uventilerte skiver, har jeg og kalippere bak til E46 328. Da kan du bruke 294/19 skiver og det er 40 mm stempel i kalipperen. Disse kalipperne koster 1.000 kr med klaver. Skiver og klosser må kjøpes i tillegg. Mener å huske at Alpina B3 3.3 bruker dette oppsettet.

Eirik.

Endret av Eirik Viste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7.6.2017 at 23.31, Melanki skrev:

@Isaksen91 Når du først er igang \:D/

Ja den frister veldig!, men dårlig råd akkurat no og må få motor/bilen i orden først. Bremsen skal oppgraderes snarest👍☺

Endret av Isaksen91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Det bremsesettet ble solgt til en hyggelig kar i Bergen. Jeg har et sett helt nye uoriginale 330 kalippere og brukte klaver framme. Har ikke skiver eller klosser. Vet ikke om jeg selger de, men de vil koste 2.500 kr. Skal opp til Askøy over i neste uke og senest til neste helg. Så kan ta de med i tilfelle salg.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...