Furbz Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 Hei. Har en rar lyd fra motoren og lurer på om noen vet hvs det kan være? Er en 318 m43 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nico.wolfermann Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 (edited) Høres ut som ventilene tikker ganske kraftig Edited May 26, 2017 by nico.wolfermann Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furbz Posted May 26, 2017 Author Share Posted May 26, 2017 50 minutter siden, nico.wolfermann skrev: Høres ut som ventilene tikker ganske kraftig Hmm okei, glemte og nevne jeg føler den mister litt krefter, som om den strever litt med og få fart(ja jeg vet det er en 318 og at den ikke har noe fart fra før😛) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maggi1810 Posted May 29, 2017 Share Posted May 29, 2017 Blir lyden borte i det du slipper gassen etter å ha ruset opp motoren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furbz Posted May 29, 2017 Author Share Posted May 29, 2017 51 minutter siden, maggi1810 skrev: Blir lyden borte i det du slipper gassen etter å ha ruset opp motoren? Ikke borte, den blir høyere/kraftigere når jeg ruser og så kanskje litt mindre lyd, men ikke mye. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melanki Posted May 30, 2017 Share Posted May 30, 2017 (edited) Har det samme på min M52. Virker som om at det kommer av at det ikke er nok trykk i oljen. Hvis jeg sørger for å ha olje på maksnivå ifh. peilepinnen, er lyden nærmest borte. Vet ikke om motoren din også har hydrauliske ventilløftere? Hvis så kan det jo være samme årsak. Edited May 30, 2017 by Melanki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furbz Posted May 30, 2017 Author Share Posted May 30, 2017 1 time siden, Melanki skrev: Har det samme på min M52. Virker som om at det kommer av at det ikke er nok trykk i oljen. Hvis jeg sørger for å ha olje på maksnivå ifh. peilepinnen, er lyden nærmest borte. Vet ikke om motoren din også har hydrauliske ventilløftere? Hvis så kan det jo være samme årsak. Hei. Jo, den har hydrauliskr løftere, tok en sånn biltema oljerens? Og kjørte anvisningen der, og så ny olje og filter. Føler lyden ble mindre men er fortsatt der. Kan det være de bør byttes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furbz Posted May 30, 2017 Author Share Posted May 30, 2017 Har enda et klipp, kanskje dette er bedre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melanki Posted May 30, 2017 Share Posted May 30, 2017 Prøv med litt tykkere olje neste gang? Jeg kjører med Castrol 0W-30 siden det er det denne bilen har fått siden 97' Tikkingen kommer når oljenivået minker, etter oljeskift så var bilen rolig i flere måneder. Prøv også å hold bilen på 3k RPM for 2-5 min i nøytral, dette skal visst "lufte" ventilløfterne. Høres ikke ut som Vanos ihvertfall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furbz Posted May 30, 2017 Author Share Posted May 30, 2017 2 timer siden, Melanki skrev: Prøv med litt tykkere olje neste gang? Jeg kjører med Castrol 0W-30 siden det er det denne bilen har fått siden 97' Tikkingen kommer når oljenivået minker, etter oljeskift så var bilen rolig i flere måneder. Prøv også å hold bilen på 3k RPM for 2-5 min i nøytral, dette skal visst "lufte" ventilløfterne. Høres ikke ut som Vanos ihvertfall. Jeg fyllte på 5-30, det sto den skulle ha det. Skal prøve den luftemetoden og se hvs som skjer. Er det no stress og bytte løfterene evt? Og må man ha noe form for spesialverktøy?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melanki Posted May 30, 2017 Share Posted May 30, 2017 (edited) Husker jeg sjekket det for lenge siden, usikker på om det må spesialverktøy. Men husker at delene kom på rundt 8000kr hvis du skulle skifte alle. Du har jo to sylindere mindre, så sikkert 33% rimeligere Edited May 30, 2017 by Melanki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furbz Posted May 30, 2017 Author Share Posted May 30, 2017 15 minutter siden, Melanki skrev: Husker jeg sjekket det for lenge siden, usikker på om det må spesialverktøy. Men husker at delene kom på rundt 8000kr hvis du skulle skifte alle. Du har jo to sylindere mindre, så sikkert 33% rimeligere Gjorde som du sa, plutselig så smalt det, og masse røyk fra motorrommet, så hva kan ha skjedd? Kjedet som har røket/hoppet av? Vil ihvertfall ikke starte😥 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furbz Posted May 31, 2017 Author Share Posted May 31, 2017 Kjedet var ikke hoppet av, så bra ut der. Kanskje ventilene har slått nedi stemplene? Så ikke sånn ut men jeg er ikke mekaniker. Hvis noen har noen tips på hvordan jeg kan få ut motoren på lettest mulig måte så hadde jeg satt pris på det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melanki Posted May 31, 2017 Share Posted May 31, 2017 Kan hende kjedestrammeren din var veldig sliten? Dermed hoppet kjedet noen tenner, og ventilene fikk seg litt bank? Enkleste måten er ut med frontfangeren, og ha med hele girkassa ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now