Gå til innhold

Norweld sveiseapparat problemer


 Share

Anbefalte innlegg

Eg fikk nylig eit Norweld 202 mig apparat. Han eg fikk det av trodde at kortet var ødelagt. Apparatet slår seg på, men er går ikkje an å sveise med det. Kjem ikkje gass, og det mater ikkje.

Noken som har ide om ka det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du sjekka faktisk er i orden da? Har du tatt ut kretskorta og sett over at ingenting er brent og at det ikke er irr eller defekte sikringer (dersom det er det) ? ikke slipestøv i kontakter?

 

Så kan du sjekke bl.a at bryteren på pistolen faktisk fungerer, den går jo på både trådmating og gass.

 

ellers står det litt her om liknende problem: https://www.maskinisten.net/viewtopic.php?t=14148

Ser bl.a at dem ryktest å ha dårlige potmeter på justering av trådmating. Dette er trolig ikke feil hos deg siden du ikke har tårdmating overhode, men det kan du ohme ut og se at det ser fornuftig ut. ( lav ohm i min, høy ohm i max somregel, og at det ikke blir open kontakt eller tullete verdier mens du sakte øker fra min til max)

ellers ville eg ikke lagt alt for mye jobb i dette, og ivertfall ikke levert det til noen som tar timebetaling for å reparere. Får Esab, Kemppi, migatronic o.l relativt rimelig i bra bruktstand.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...