brannstigen Skrevet Juni 5, 2017 Share Skrevet Juni 5, 2017 Bilen min vil ikke gå over ca 3500 omdreininger når kjølevæsken er midt på skalaen. Når motoren er oppi 3500 omdreininger og jeg trykker på gasspedalen vil ikke motoren gå høyere og den "hoster". Har kjørt diagnose - viser ingen feil helt til jeg har kjørt motoren varm og opp til 3500 omdreininger. Da får jeg feilmelding på at knocksensorene og kam sensoren er dårlige. Har byttet ut begge nevnte sensorer, men har ikke gitt noe resultat. Vurdere at det er noe i eksos systemet som som gjør at gassene ikke slipper ut skikkelig når bilen er opprinnelig temperatur. Er det noen annen forklaring på dette ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Juni 8, 2017 Share Skrevet Juni 8, 2017 Har du brukt originale sensorer eller uoriginale ? Hva slags diagnoseutstyr bruker du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brannstigen Skrevet Juni 18, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2017 Uorginal kamsensor og original bank sensor. Bruker INPA som diagnoseverktøy. Skal ta en komprisjonstest og se om det kan gi meg ett svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M3 Skrevet Juni 18, 2017 Share Skrevet Juni 18, 2017 Tette katalysatorer kanskje... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brannstigen Skrevet Juni 18, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2017 Mulig, jeg målte temperatur før og etter katalysatoren med ir-temperaturmåler. Den var varmere foran enn bak, det tyder vel på at katalysatoren er gåen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brannstigen Skrevet Juni 25, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2017 (endret) Oppdatering! Koblet fra hele eksos systemet og lot bilen kjøre seg varm. Da gikk motoren opp til turtallsperra. Synd at alle naboene hater meg etter dette forsøket. Endret Juni 25, 2017 av brannstigen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå