Gå til innhold

Risting i rattet

Lec
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har opplevd risting i rattet på min E46 325i. Jeg har hørt at det enten kan være foringene bak på bærearmer foran og at det kan være dekk foran. Jeg bytta til powerflex foringer og helt nye Hakka Black dekk foran men ristingen er der enda. Jeg vet ikke hva som kan være problemet. Kan det være ubalanse i felger bak? Har sjekket hjulspissingen og den skulle være grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rister litt når du nærmer deg 80 på en grei vei, men er du over 110 rister det med omtrent 2 cm. 

Bremsene har vært skiftet for 2 år siden og ikke blitt kjørt mer enn 24000km. Felgene ble og kjøpt nye for 2 år siden og kun kjørt 12000km. Felgene foran ble avbalansert når jeg byttet dekk idag. Fikk ingen beskjed om kast der. Den drar i rattet ved bremsing i rundt 80-90kmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør en gang til om kast i felgene. Har opplevd det samme selv, og da ble også hjulene avbalansert. De så ikke at felgene nesten var eggformede før de "så etter". Kast i bremseskivene merker man stort sett ved oppbremsing ved at det vil riste i rattet. Er i hvert fall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Lec skrev:

Som sagt over har jeg byttet disse.

Ja, beklager.

Jeg har opplevd at kalipperen ikke slipper helt, og bremsen henger litt på. Da går bremseskiven varm og slår seg, med risting som konsekvens.

Har du sjekket for slark i hjullager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke det, men har fått den tilbake fra merkeverksted og fått høre at den skal være helt fin. Så imorgen tenker jeg å ringe dem og be dem få fikset dette da de har fått meg til å bruke en del penger på deler som ikke har hjulpet noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...