Luna1 Skrevet Juli 4, 2017 Share Skrevet Juli 4, 2017 hei. Kan noen svare meg på om servopumpe fra en 3-serie e46 diesel passer på min 520 d e39 (2000 mod)?? sliter med en lekkasje på trykksiden ut av pumpe. byttet o-ring da denne var gåen men nå får jeg ikke dette tett igjen... har sjekket slange/kobling for sprekker men det ser greit ut, så ut som om o-ringen var litt liten så har også prøvd med andre typer uten hell. Noen som har noe erfaringer med dette?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian 325 Skrevet Juli 6, 2017 Share Skrevet Juli 6, 2017 Nei,det passer ikke.Er du sikker på at slangen står helt rett slik at o-ringen ligger mot hele tettningsflaten?Er tettningsflaten fin og ren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Luna1 Skrevet Juli 7, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2017 20 timer siden, Kristian 325 skrev: Nei,det passer ikke.Er du sikker på at slangen står helt rett slik at o-ringen ligger mot hele tettningsflaten?Er tettningsflaten fin og ren? Fant problemet, det er sprekk i rør. Tenkte å prøve en slange fra en 525d, noen som vet om det går... Noen som vet om slange/rør også fungerer som et olje reservoar da dette er nokså langt på min. På tegning over deler man kan bestille, så ser ikke dette heller likt ut som det jeg har. Må vel bare lage til noe eget! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian 325 Skrevet Juli 7, 2017 Share Skrevet Juli 7, 2017 Har ingen erfaring fra å bruke servodeler fra e39 525d på e39 520d.Men utifra hva jeg kan se på GS og koed så er servosystemet ikke særlig like,tror neppe det går å bruke slange/rør fra 525d på 520d.Det er servoolje i rør og slanger hele tiden ja,hvis ikke så begynner servoen å lage lyder på grunn av luft i systemet. Hvis du taster inn ditt registrerings nummer på din e39 520d på gs,koed osv..Så skal jo de riktige delene til din bil komme opp,rart hvis ikke.Hvis du skal lage noe eget så bør du finne noen som har spesialisert seg på hydraulikk rør og slanger,fikk en lokal spesialist til å lager servoslanger til meg engang,det ble billigere enn originalt og andre steder men det ble litt mer jobb ut av det. Det er jo ikke alt for mange av e39 520d rundt omkring,men det hadde kanskje vært verdt et forsøk å prøve å finne en delebil/vrakbil:)Hvis ikke det dukker opp noe så hadde jeg prøvd å kjøpe nytt ferdig,det går jo ann å lage noe eget men det blir ofte endel mer jobb ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå