Gå til innhold

BMW M3 E46

e301984
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer kjøpe en 2002 M3 E46.

Hva er sjekkpunkter på disse bilene?

Jeg har hørt om man må sjekke bakstilling for sprekker?

SMG bør sjekkes. hvertfall pumpa såvidt jeg har lest

Diff må sjekkes for ulyder

så var det noe garantisak på disse bilene som ble lagd før 2003 som fikk noe bytte av motor begrunna av råden eller noe?

nye airbagger ble byttet på garanti?

og noe med ventilene?

Takker for svar og håper noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra info på http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=190111 og http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=189390

Litt diverse: Pakninger i vanos bør byttes om det ikke er gjort, får nye og bedre fra beisan systems.
Driver-pinnene fra eksos-hub til oljepumpen i vanos knekker om de har for mye slakk over tid. Får overhalte pumperinger med bedre klaring fra beisan.
Tidlige s54 hadde unbrakoskruer i vanos-systemet mot kam som risikerer å løsne, vet ikke hvor utbredt det er, men har blitt oppgradert til torx senere.
Øvre kjedeguide pleier å knekke nederst og bør byttes.
Rådelager virker det som bør byttes over 150k.
Ville også sett om den var forsterket bak, sett etter sprekker på bakre dempertårn og sjekket for slakke i vannpumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke når skillet på gamle/nye rådelager gikk, men mulig rundt desember 2002. Fikk iallefall ny type rådebolter på den tiden. De fleste med gammel type fikk byttet på garanti. Tror de fleste som fortsatt kjører har fått byttet nå, men finnes nok unntak.

Ellers glemte jeg å si at jeg har null erfaring med smg, utenom at det mekanisk sett virker en smule komplekst og kan gi ekstra vedlikeholdskostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...