LTBR Skrevet Juli 11, 2017 Share Skrevet Juli 11, 2017 Jeg oppdaget at det drypper vann inn fra sidene på panoramasoltaket når bilen står ute i regnvær 😣Har lest om dette og tett drenering osv og problemer med det. Men har ikke funnet noe om årsaken til at det kommer vann inn. Er det pakninger eller noe som må skiftes? Andre ting jeg må sjekke? Skal selvfølgelig sjekke dreneringen straks det blir oppholdsvær. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildopc Skrevet Juli 11, 2017 Share Skrevet Juli 11, 2017 Dette er mest sannsynlig slitte pakninger kombinert med tette dreneringer. Kan også være feil justert også, men om det ikke har skjedd før så lite trolig. Ganske normalt dette når pakningene blir noen år.Pass på at dreneringen særlig i bakkant ikke er løsnet eller tett slik at det fyller seg med vann i bunn av bagasjerommet, der ligger det altfor mye elektronikk som fort tar kvelden. Sjekk det nå for det er for sent etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LTBR Skrevet Juli 11, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2017 Takker! Skal sjekke så snart som mulig ang drenering. Har hatt bilen en måneds tid bare, la først merke til det idag. Er det å skifte pakninger storjobb eller er det grei skuring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildopc Skrevet Juli 11, 2017 Share Skrevet Juli 11, 2017 Aldri gjort det selv på hele taket, bare skiftet pakningen mellom fremre luke og bakre glass og det var en relativt grei jobb. Men usikker så ville jeg fått noen som har gjort det før til å hjelpe deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LTBR Skrevet Juli 11, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2017 Er det pakning på bilen som oftest er synderen eller må pakning på selve glasset også skiftes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildopc Skrevet Juli 11, 2017 Share Skrevet Juli 11, 2017 Når jeg skiftet var det pakningen som var på tvers av bilen som skiller luken og glass på min tidligere E61. Men hva som vanligst feiler vet jeg ikke. Pakningen på selve luken er vel den enkleste ved siden av den mellom luken og glass. Jeg tror jeg ville testet (etter å sikret at det ikke kommer vann i bagasjerommet) med at noen spyler lett på taket og at du forsøker å lokalisere det fra innsiden om det ikke er tydelig hvor skaden er da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LTBR Skrevet Juli 12, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2017 Pratet med GS idag og de sa at det var helt normalt at det piplet litt vann ned i selve kassetten, men at det var viktig at dreneringene fungerte. Er det normalt mener dere? Er det sånn på deres bil også eller er det helt tett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Juli 12, 2017 Share Skrevet Juli 12, 2017 Jeg har alltid tenkt at prinsippet med pakningene på takluka er å tette såpass at det ikke renner mer vann ned i kassetten enn det dreneringa klarer å ta unna. Tror ikke det går an å lage et system med 100% tette pakninger som vil virke over mange år uten spesialvedlikehold. Så hvis jeg tenker riktig, er alfa og omega å holde dreneringene åpne. arildopc reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå