Gå til innhold

Feiltenning og fusking e46


Omijoh
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Etter mye hodekløing og dyr feilsøking trenger jeg hjelp av kyndige BMW folk til å finne ut av et vanskelig problem.

 

Bimmern til dama begynte for litt siden å fjuske litt i tillegg til at den kjentes noe redusert ut. Om morgenen etter en lengre tur gikk den plutselig veldig røft og tungt, som en bil som gikk på 3 sylindre. Diagnosen viste at den hadde feiltenning på alle sylindre. Etter sletting av feilkoder og litt prøving viser det seg at det er hovedsakelig sylinder 3 som går igjen og feiltenner hver gang. 

 

Bilen er en 2002 modell 316i, motorkode N42-b18 som har gått 170.000. Registerkjede og strammer ble byttet av forrige eier på ca 155.000km. Vi har feilsøkt mye i det siste og byttet alle plugger og coiler, luftfilter, drivstoffilter og begge kamakselsensorer men problemet vedvarer. Vi har også flyttet rundt på dyser for å se om problemet flytter seg men det er fremdeles sylinder 3 som feiltenner(hovedsakelig) Den starter lett men går like tungt med og uten kontakten til luftmengdemåler påkoblet. Vi har ikke funnet noen dårlige vakumslanger eller andre lekasjer ved innsug. Etter sist prøverunde står bilen nå med feilkode P1347 "feiltenning sylinder 3 med drivstoffsperre".

 

Etter mye lesing på nettet er det nå kommet til et punkt hvor det begynner å bli fryktelig dyrt å bytte de mest sannsynlige delene. Er det noen som har noen tips til hvordan man kan gå fram for å finne feilkilden uten å kjøpe nye deler?

 

Vi setter pris på alle tips vi kan få :-)

Endret av Omijoh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...