Bmw320d01 Skrevet August 17, 2017 Share Skrevet August 17, 2017 Har planer om og service på min 320d 2001 modell. Det er modellen med M47D20 motoren. Det jeg lurer på er om Veivhusventilasjonen er vanskelig å bytte? Hvilke deler trenger jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet August 17, 2017 Share Skrevet August 17, 2017 Hva som er vanskelig spørs jo hvor dyktig du er eller ikke. På m54 er det en relativt omfattende jobb og ikke noe jeg ville gjort som nybegynner. Feks må gasspjeld av, og en del kontakter som er vanskelig å se/komme til. Litt avhengig av hvilken bil m54 står i, kan det være en fordel å demontere innsug. Hvordan det er på din bil vet jeg ikke, men til m54 (som har et problem med veivhusventilasjon) finnes det kit å få kjøpt med alle deler i. Mulig det ligger noen youtubevideoer av noen som har gjort det før deg? De på gsbildeler hjelper deg sikkert med å få tak i de delene du trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 17, 2017 Share Skrevet August 17, 2017 Kan ikke sammenlignes med M52/54 motor. På M47 og M57 er det utrolig enkelt å bytte veivhusventilasjonen. Er bare et par deksler som skal av så er det 4 bolter som holder den på plass. Rett ved siden av luftfilter. Du får kjøpt komplett veivhusventilasjon med filter/pakninger på GS, Koed, Schmiedmann etc. Koster vel en 4-500kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw320d01 Skrevet August 17, 2017 Forfatter Share Skrevet August 17, 2017 Takk for svar! Bestillte fra GS nå og får byttet dette samt andre filtere neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå