Bjart Eriksen Skrevet September 18, 2017 Share Skrevet September 18, 2017 Byttet begge H7 pærer og smørte opp gliderne på kalliperene da hjula måtte av. Tok på hjula igjen og startet bilen. Parkerte bilen, Litt senere skulle jeg starte bilen. Den tente, men ikke ville starte selv om starteren prøvde i 1 sekund. Plutselig kom det opp en gulklokke og alt var nullstilt (streket ut). Andre feilmld kom også. Blant annet >ABS> >Dekk> , bilradionene skrudde seg av og på. lysene blinket, drivstoffindikator viste halvparten av reell tankinnhold, airbag begynte å lyse, og dørlåsene låste seg selv av og på, og rattlåsen kom automatisk på. Har nok batteri. Men nå vil denne ikke starteren prøve å starte en gang. Hva har skjedd ? Pga av noen pærer ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet September 18, 2017 Share Skrevet September 18, 2017 Husket å stramme batterikabelen skikkelig? Sånn om du koblet av batteriet under pærebyttet. Du kan jo også prøve å koble av minusen og sette tenning i trinn 2 en stund, så koble til igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjart Eriksen Skrevet September 18, 2017 Forfatter Share Skrevet September 18, 2017 Jeg koblet ikke av batteriet under pærebytte og har heller ikke strammet batterikabler. Det var kanskje feil av meg ? Beklager at jeg ikke helt forstår hva du mener med "Sånn om du koblet av batteriet under pærebyttet". Og hva mener du med å "koble av minusen". -Igjen, beklager at jeg ikke forstår det du sier. Tenning i trinn 2 forstår jeg Fint om du kan spesifisere litt ? Kan jo være batteriet som er blitt svakere, men hadde nok strøm til første start da jeg parkerte bilen. På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet September 18, 2017 Share Skrevet September 18, 2017 Jeg lurte på om du husket å koble batteriet skikkelig til igjen, dersom du koblet det av mens du byttet pærer. Men det gjorde du ikke, så da er det utelukket. Koble av kabel på batteriets minuspol, sett tenning i trinn 2 for å tappe ut gjenværende strøm og så kobler du til batteriet igjen. Kanskje bilen skjerper seg da. Det går jo litt strøm på å starte en bil, så det kan være du akkurat hadde nok til den ene starten du fikk. Vet ikke noe om hvor mye strøm du hadde i utgangspunktet og hvor mye som evt. ble brukt mens du mekket og styrte på. Her må du nesten måle med multimeter. Har du ikke multimeter, kan du ta en spansk en og bruke starkabler over fra en bil som starter og du vet batteriet er bra på. Defekt bakstykke på tenningslås kan også lyse opp instrumentpanel som et juletre, men liker ikke helt timingen her. Lite strøm kan gi like symptomer, så holder en knapp på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjart Eriksen Skrevet September 18, 2017 Forfatter Share Skrevet September 18, 2017 Du har helt rett ! Det var strømmen. Har hatt flatt batteri tidligere, men aldri opplevd liknende som dette. Det var som å trykke på en knapp å strømmen var borte etter den ene starten,tydeligvis. Fikk strøm fra damas leaf Nå har jeg kjørt i en 1 time og alt virker ok. Takk for hjelpa Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå